torsdag 14 juli 2011

Mammaträff och Landskrona karneval!

Idag har vi haft massor för oss! Vi har haft 4 jätte trevliga mammor på besök! Två av dessa har ni sett i bloggen innan! Nämligen Therese och Magdalena! De två nya mammorna är då Sandra och Lotta! Idag kom alla dessa 4 mammor hit tillsammans med sina söner!
Här har vi då Therese tillsammans med sin William och Lotta med sin Samuel:
Här busar Lucas med Sandra:
Från vänster: Therese med William, Magdalena med Tino och Lotta med Samuel med munnen full av fika:
Matdags..:
och lekdags, här syns då Lucas med Jamie (som är Sandras son):
Lilla Jamie igen:
Från vänster: Sandra, Jamie, William & Therese:
Samuel hitta också något att leka med:
När träffen gick mot sitt slut var de flesta barnen vilade men alla mammor trötta. Så alla utom Magdalena och Tino gick hem då vi tillsammans med dem skulle dra vidare till Landskrona karnevalen!

Här har vi Magda - super mum:
Vi gick en lång runda runt hela karnevalen, träffade Aneek som jobba på en thai reasturang och sen gick vi vidare till äventyrsparken:
Här fick Lucas gå hinderbara och visa allt han kunde:
Ja, med mammas hjälp så klart:
å här:
å här:
å här - MÅL:
Lucas tyckte det var så kul, så han gick i mål en gång till:
Baloo hette avdelningen som var lagom för Lucas. För att han var så duktig på detta så fick han även ett diplom!! Så snart ska vår vägg prydas med första diplomet någonsin!!
Ja. Lucas blev kanske stolt, det vet jag inte! Men JAG blev stolt :D
Min underbara lilla snutte är så duktig! Måste även berätta för er att innan idag på mammaträffen så ville Lucas vara snäll och krama Jamie! Det var så otroligt gulligt och jag har aldrig sett honom göra det till ett barn innan. Dock blev ju Jamie lite rädd och ville inte alls krama någon som han inte kände! Men ändå. Att ett barn på 20 månader kan känna så mycket empati redan! Så ja, om jag inte vore en stolt mamma så vet jag inte vad jag är!

Vi kom hem från Landskrona nu ikväll runt 20 tiden och redan vid 21 hade jag fått Lucas till att somna! Det blev lite tv, äta välling, borsta tänderna, läsa saga och sjunga natt-visor! Sen slocknade han!! Så jag har nog funnit en bra rutin nu - hoppas jag! Men det var allt för mig för idag! Imorgon är en ny dag och vi får se vad den bär med sig! Ha de bra mina vänner så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar