fredag 15 juli 2011

Djurparken i Helsingborg!

När vi vaknade imorse så funderade jag på vad det skulle bli av denna dag. Jag kollade om några av mina vänner skulle hänge med ut till djurparken, men de kunde inte förren senare. Så då tog jag och packa ner mig och Lucas och helt enkelt drog ut dit själv!! Men först fick vi vänta på bussen en stund och passa på att leka på lekplatsen en stund:


Väl där så betala vi och fick direkt kolla in några getter, därefter var det allt från fåglar till kaniner, wallabys till flamingos :D Riktigt coolt!






Kapybaror heter dessa "marsvinsbävergrisar" som jag tycker dem borde kallas haha:

Jordekorrarna var Lucas favorit:

Svart svan:
Flamingo:
Trana av något slag:

En pratglad liten kakkadua:


Wallaby:
Lekplats för barnen:

Lunch:
Å getterna:
Papegoja:


Och en sovande Lucas på vägen hem:
Riktigt lyckad dag!! Lucas hade riktigt kul, verka det som iaf och vi fick se massor med djur. Dem har nämligen en gång som man följer, så kommer man runt till alla djuren! Jätte fiffigt. Sen slutar man vid lekplatsen och cafét. Så det blir en perfekt runda innan barnen leker av sig och man äter något gott tillsammans!! Väl rekommenderat! Nu ska jag dock ta det lugnt. Blev trött efter den rundan! Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Ser ut att vara väldigt kul där :) En mysig utflykt tillsammans med barn! Kramar

    SvaraRadera