torsdag 7 juli 2011

Muffins för en hel armé? Försök nr 7

Idag så har jag och Lucas njutit av dagen! Vi har fixat och trixat lite. Har bland annat hunnit med att göra 2 satser muffins, vilket blir ca 26 muffins!! (kanske lite mer, då jag idag gjorde i 3 olika storlekar!) Lucas har stått för ritandet, provsmakandet och framdragandet av saker.

När muffinsen var klara så somnade Lucas kort efter, då var ändå klockan vid 15 tiden! Så han somnade sent idag! Under tiden han sov så gjorde jag chocolat fugde frosting till några muffins och vilade en stund. Började även laga mat till mig, som blev klart lagom till Charlie kom hem, så delade med mig av min mat till honom! Blev kyckling, bea och nypotatis. kan det bli bättre?




Tillsammans satt vi och käka och kollade senaste True blood avsnittet som, enligt mig, bara blir bättre och bättre!! Den ena varelsen efter den andra dyker upp i denna serien och förtrollar en med nya trix. Ja, underbart!! Sedan vi såg klart TB så har Charlie och Lucas lekt massor med varandra och nu är dem inne i deras rum och pysslar och leker! Så söta, mina älsklingar!

Här är en bild på mina cupcakes jag gjorde idag, vad tycks?

På lördag ska vi ha party här hemma och då ska jag bjuda alla vännerna på cupcakes. Så därav mitt stor bak idag. Men jag kommer även att baka lite på lördag är det tänkt! Så hoppas mina muffins blir fina och att vännerna gillar dem :D

Nu ska jag ta en kopp te och kolla filmen på 9an med Harrison Ford och Liam Neeson! Ha de bra Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar