söndag 17 juli 2011

Syella är igång!

Då har jag varit igång och sytt idag! Känns dock som jag gjort massa annat idag också! Har bla käkat och tvättat, hängt vid datorn och städat lite! Så jag har varit så där lagom aktiv idag! Att dammsuga är ju också en träning, så kanske ska dammsuga oftare? Dock har jag redan börjat göra det oftare då vi har undulater som fjädrar ner en del.

Men tillbaka till mitt "syande" idag var jag inriktad på mössor! Så idag har jag sytt tre mössor. Den första blev sådär. Men jag hängde nog inte riktigt med på hur det skulle gå till så det blev inte helt perfekt, men tror inte någon fått helt perfekt första gången!

Andra, som dessutom är gjort av ekologiskt tyg:

Den andra mössan blev jag jätte nöjd med! Den gjorde jag dessutom lite längre. Sen började ju min fantasi flöda och jag kom på egna sätt man skulle kunna göra mössor på. Så jag började testa ett sätt och kom sen på ett annat sätt med samma mössa och testade detta, innan jag kom på att det inte såg klokt ut. Så jag sprätta lite och sen gjorde jag en tredje ide med den mössan som jag höll mig till. Så nu fattas det bara att jag ska testa mössorna på Lucas! Så får vi se om de sitter bra eller inte!! Tur man har en modell!! Funderar faktiskt på att göra mössa till mig också, men vill ha annat tyg till det!

Första:

Tredje:

Vad brukar ni göra era mössor i för material? För jag suger på det där med material. Jag vet inte alls vad som är bra att använda till vad! Så snälla tips tips tips!!! Snart kommer mina pojkar hem och då ska Charlie och Marcus spela warhammer. Lucas kommer väl busa runder som vanligt. Börjar bli hungrig också, men sugen på take away idag faktiskt! Får se vad mannen vill äta. Om han inte redan gjort det!! Någon schysst hemkörning kanske???

Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. Vad fina de blev. Den sista såg riktigt fräck ut :) Angående napphållarna så köpte jag hängsleklämmorna på Stoff o stil, O ringarna var ganska svåra att få tag på, hittade en blogg där en tjej sålde. Kommer dock ej ihåg adressen, säger till om jag hittar henne igen. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet flera shoppar som säljer napphållegrejer så hojta till kan jag fixa fram adresser. Bästa materialet till mössor är jersey för det strechar tillbaka bra, ska vara med lite lycra i. Finns en variant som inte har det och den funkar mindre bra. Interlock töjer sig för mkt och tappar formen fort. Till vintern kan du ju sy dem i Velour, dubbel lager velour räcker ju gott och väl. Lycka till! Har du testat gratismönstret på mössa som jag länkat till på bloggen?? Tycker det är himla bra faktiskt. Lucas skulle nog passa i M på den

    SvaraRadera