fredag 22 juli 2011

Stoff och stil utflykt!!!

Idag så har jag, tillsammans med Therese och hennes William, varit på Stoff & Stil. Det är en, för er som inte vet, en stor tyg affär i Malmö. Där finns otroligt mycket att välja på, men tyvärr inte så mycket roligt när det kommer till såna tyger som jag ville ha. Fanns ju några stycken, men de flesta roliga barntygerna var stela och inte direkt såna jag vill sy med då jag vill ha tyg som går att stretcha!

Men jag kom iaf hem med ca 7,5 m tyg, 1 m mudd, 4 rullar med tråd, 6 par ögon, jersey nålar till symaskinen, kritor som man ritar på tyg med, band till mina napphållare jag ska göra och ett mönster till en korg. Inte illa att komma hem med så mycket! Jag är faktiskt väldigt nöjd!

Innan vi begav oss in i affären hann vi även få i oss lite mat. Och det var riktigt behövligt! Där tog jag dessa bilderna :D

Bilderna är tagna med digitalkameran, så ha överseende :
Sötnosen William när han sover:
Fina Therese:
Å William när han vaknat (Chefen för välling maffian) :

Nu sen jag kommit hem har jag lekt massa med Lucas, då Charlie är hos en killkompis på kaffe! Så tänkte faktiskt snart ta tag i ett av de gosedjur jag tänkt designa :D Så hoppas de blir bra :P Vi får väl se! Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. Men jag är ju nyfiken på vilka tyger du köpt

    SvaraRadera
  2. jätte jätte duktig e du Issa på att sy, så jäkla kreativ

    SvaraRadera