tisdag 26 juli 2011

Sommar och SOL!!

Idag vart solen tillbaka! Hurra. men fy tusan vad det kan bli varmt. Var inte beredd på att det skulle gå från 13 grader till 25! Men jag ska inte klaga! Nu kan man ju gå runt i klänning igen :D

Idag har jag och Lucas myst MASSOR! Vi har varit nere på sy söder och köpt en bit tyg som jag saknade och sen har vi jagat duvor (Lucas har), vi har även gungat och hunnit bada på balkongen!! Det har blivit en riktig sommardag. Nu i eftermiddag har vi även farmor Barbro på besök!! Så Lucas och Barbro är nu ute och hittar på bus. Under tiden hon varit här så har jag hunnit städa hela lägenheten, när dem gick hann jag även dammsuga och snygga till resten. Helt fantastiskt vad snabbt det kan gå när man inte har en liten att se efter hela tiden. Vet inte varför men har inte samma ork till sånt när Lucas är hemma. För det är alltid något gnäll när han är själv med mig tyvärr. Men mamma är väl bäst hehe (just nu iaf).

Badanka nr 1:
Jag har även hunnit med att göra en scarfs (dregglis) idag, som jag gjort till lilla Tino (om tyget passar mamma Magdalena) Blev faktiskt riktigt bra och jag ska så klart göra fler :D Ska även testa andra sätt att göra den på än det sätt jag gjorde idag, så får vi se hur det blir. Finns även en annan mall som jag vill se hur den är. Huvudsaken är ju att den skyddar mot dregel och annat som faller ur munnen på en liten hehe.

Lucas är modell:
Så här ser den ut:

Charlie slutar jobba nu kl 18 så han kommer snart hem också, så då blir det väl lite mat i magen och mys. Ev ska jag göra en dregglis till, om mannen tar hand om Lucas vill säga. Nä, så ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

4 kommentarer:

  1. Jätte fin dregglis. Har du mönster att utgå ifrån? Du vill inte sälja en kopia till mig i så fall?

    Jag får inte riktigt rätt på det när jag ritar själv.

    SvaraRadera
  2. Det får du gärna göra :)

    Jag lyckas inte med att få övertyget att bli så "fluffigt" på mina jag gör. Visst duger dom, men är nyfiken på hur man gör för att få det så pösigt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fan vad duktig du är Issa, så du ska bli sömmerska du =) Du har verkligen talangen =) kramar

    SvaraRadera
  4. SV: Ja de finns på nätet. Tror det bara är att googla Ruthless and tothless så ska det komma upp.

    Jag har försökt med det men då passar det inte riktigt :p Tack, Ser framemot det :) Kram

    SvaraRadera