torsdag 21 juli 2011

Utflykt med dresin!

Vår dag började hemma, där vi åt och packade innan vi tog tåget ner till mina föräldrar! Väl där mös vi och lekte, Lucas somnade i deras skottkärra (rullebör!) och sov i nästan 3 timmar ute i friska luften. Under tiden låg jag på en solstol och läste böcker och kolla runder på nätet! Sen var det dags att göra paj och fixa oss för att dra iväg. Lucas vaknade och vi kunde också hjälpa till. In i bilen och sen iväg mot Tomelilla. Här började vår färd.

Massa bus innan vi blev iväg släppta:

Mys med mormor:
och morfar..
Sen for vi iväg:
Vi stannade så klart och fikade på vår paj och kaka/te:


De här sötnosarna hade vi bredvid oss och de ville så klart komma fram och hälsa:
Fint landskap och många bäckar fanns det runt om oss:
Mamma, pappa och Lucas påbörjade sin färd tillsammans:
Kor och får fanns att se till höger och vänster:

Efter ca 2½ timme var vi tillbaka in, först av alla, och skulle nu bege oss hem:
Dock blev det ett snabbt blöjbyte på gräset innan vi åkte hem igen. Kvällen avslutades med mys i soffan hos mina föräldrar och sen slockande vi alla som ljus. Upp igen var vi vid 8a och då fixa vi frukost! Mysigt och gott, Lucas hann även med en hel del lek och barnprogram innan vi blev hemkörda. In om Välsa snabbt och sen var vi hemma. Väl i Helsingborg kom ju jag dock på att jag glömt min väska med alla viktiga kort och nycklar :/ Men det löser sig imorgon då jag och Therese ska ta en tur ner till Stoff och Stil och på så sätt hämtar upp min väska på färden ner! Mina snälla föräldrar kommer nämligen stå på perrongen och ge mig den så vi kan åka vidare :D

Nu ikväll är allt väldigt lugnt och Lucas kollar som vanligt på sitt favis program, Charlie är duktig och tvättar och jag mest njuter av lugnet! Ska nog ta och gå in i min sy hörna snart, men jag tar det som det kommer! Ha det bra så hörs vi. Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni hade en riktig mysig idag :)

    Jag har aldrig bakat tårta så vet inte om jag kan :p men jag funderar på att provbaka något, hade varit roligt att kunna göra hans doptårtor själv.

    Jag har bara vunnit småslantar, men det skadar inte att prova. Har inte hunnit sy någonting än, kom en massa annat i vägen. Men har provritat ett mönster på en tröja, ritat och klippt ut mönster delar till två mössor. Nu ska jag äntligen börja sy :)

    Läste på facebook att du skissar på lite gosedjur, ska bli spännande att se hur de blir :)

    SvaraRadera