söndag 24 juli 2011

Lucas och jag på äventyr!

Idag så begav sig Lucas och jag iväg till mina föräldrar. Väl där mös vi, jag och pappa gjorde rabarber paj och Lucas busa runder. Han hann även med en dusch med mormor, som alltid är uppskattat av denna lille. Men huvudsaken för besöket var att hänge med dem till sibbarp där vi har vänner som bor. Där besökte vi Titti, Reda och Magda (denna Magda är en tjej på 9år så ni håller koll på vem jag pratar om).

Lucas passa på att sova på vägen ner:

God mat bjöds det på och trevligt sällskap var det. Lucas blev överförtjust i Magda och både krama henne och klappa på henne, följde efter henne som en svans och pratade MASSA skit med henne. Hon förstod ju dock inte honom (vilket vi inte heller gör än) men det var helt underbart att se. Hans ögon blev så stora och man såg på honom hur nöjd han var att få vara runt henne. Så söt min lilla älskling. Han fick även spelat piano idag, både leksakspiano och riktigt piano. Det var riktigt skoj och vi applådera massor!

Lucas i egen stol (denna stol fick vi även utav Titti,
dock fanns det inte plats i bilden denna gång)
Mys vid middagsbordet:
Lucas har här precis kramat Magda (min sötnos/ar):
Välling hann vi också med:
Den goda goda maten:
Pianospelandet:


Vi kom dit runt 16 tiden och lämnade när klockan var halv 22. Ingen dålig dag och otroligt trevligt hade. Med oss hem fick vi även tre påsar med vhs barn filmer, då Titti sparat massa som Magda haft, men inte längre kollar på! SÅ TACK TACK för alla fina filmer och en helt underbar kväll. Var uppskattat av både mig och Lucas. Som nu sover gott sen någon timme i sängen. Själv ska jag nu följa det exemplet för jag är RIKTIGT TRÖTT. Blev inget sytt idag pga vårt äventyr, men sånt måste man ju också hinna med!

Imorgon ska jag ha besök och det ska bli himla kul.
Men mer om det imorgon! Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar