fredag 13 maj 2011

Torsdag och Fredagen den 13e!

Igår så var jag i skolan för ännu lite handledning utav vår B-uppsats. Allt var bra tyckte jag och dem tyckte det vi skrivit var intressant, så jag känner verkligen att vi är på rätt väg och att vi har bra koll på både vad vi ska göra och vad det hela handlar om. Så jag och Josefine är rätt på det. Nice!! Sen efter skolan begav vi oss till Gittes tygkälla. Det är en affär på 700kvm med massor utan tyg tyg tyg! Där hitta jag en hel del tyg och massa annat som jag behöver för mina sy projekt. Jag ska snart även ge mig på att göra en klänning, men Josefine ska först hjälpa mig med mönstret till den, ska bli sweet att få gjort en klänning, hihi!! Josefine hittade så klart även massa skoj, men det kan jag tyvärr inte visa er. Jag kan dock berätta att hon igår sa att hon skulle göra en klänning tills idag, vilket hon gjorde :O så jag är LÄTT imponerad!!

Knappar, resor och synålar:

Tyg och mudd:
Min lilla tuffing i 3d brillor:

Idag så började dagen med scones som Charlie gjorde, sen stack han och lämnade Lucas på dagis och jag förberedde mig för ett träningspass! Det tredje denna veckan (sweet). Så när han var på väg tillbaka hit så stack jag ner till gymmet och började min träning med kondition i 16 min. Sen kom Charlie och vi gjorde resterande tillsammans. Det blev ett gött pass och mina armar orkade inte mycket efter det passet och då kan jag säga att Charlie kände likadant så det är inte bara så att jag är klen hihi (även om jag är lite klen än). Efter det var det mys här hemma och sen in i duschen för att bege mig till Josefine. Men när jag var klar och så så började det spöregna så det blev internet konferens istället och vi boka in läsning till nästa träff. Jag fick även gjort klart vår enkät och skickat den till Josefine som skulle granska den ytterliga och sen skicka iväg den till de förlag som vi ska skicka dem till!!

Våra fåglar försökte idag sätta på varandra:
Lucas fick sitt efterlängtade bad på balkongen, efter det att det ösregnat och blivit sol igen:

När vi var klara där blev det scrambled eggs som vanligt till lunch och sen stack jag och hämtade Lucas från dagis. Där satt dem och skulle precis äta glass så jag fick vara med och kalasa lite. Blev dock bara två små skedar glass då jag inte är överförtjust, men min son är!! Sen hem och handla. Vi möte upp Charlie och handlade bla hem fredagsmys, så hoppas på en film snart med min älskling. Massor med bus innehöll kvällen sen och vi hann även med att bada och vi är då Lucas så klart! Dock somnade Lucas halv 9 och jag och Charlie ska äta middag. Så än så länge är kvällen väldigt mysig. Imorgon är det helg och det innebär plugg för min del. Hoppas jag blir klar tidigt så jag har resten av dagen till annat. Sen på söndag så är det tänkt att jag och Josefine ska sätta oss ner och mata in MASSOR med ny text i vår b-uppsats!! Så önska oss lycka till!! Hoppas ni också haft en bra dag och njuter med era nära och kära! Ha de bra! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar