fredag 27 maj 2011

Skolbesök och vårbilder!

Idag har jag varit i skolan!!! Det var dags för handledning med vår lärare igen. Så vi kom dit och gick till henne direkt bara för att fråga vart vi skulle va och vi var där en timme innan vi skulle ses tack vara att vi får åka så tidigt från HBG. Så detta resultera iaf i att vi hann med tidigare tåg! WOHO tänkte vi, tills vi fastnade i Hässleholm för att obehöriga gick på spåren längre fram. Men efter en 30 min väntan så kom vi iväg!

Det dröjde inte långt förren tåget plötsligt bromsar och tågpersonal går ut utanför tåget. Vi har ingen aning vad som händer eller varför dem hoppa ut. Våra gissningar var att dem antingen körde över någon eller att de som gått där tidigare lagt grenar och liknande på spåren! Ja, dumt var det i vilket fall som och vi landade i HBG 1 timme sent!! Så det tidigare tåget var nu inte längre tidigare då vi kom in samma tid som vi hade gjort med det andra tåget. Men det var ändå tur vi var på det då det andra tåget blivit försenat pga vårt tåg!!

Bilder på Josefine, när jag blev uttråkad på tåget:
Solen tittade fram lite mellan molnen och regnet:
Josefine var flitig med sitt broderi:

Väl i HBG sen så kunde jag inte låta bli att ta en del vår bilder. Jag försöker nämligen lära mig hur min nya systemkamera fungerar och även lära mig att se när det är bra skärpa för bilden jag är på väg att ta! Vilket, tro det eller ej, inte är det lättaste!! Men kul är det iaf! Så länge det man ska ta bild på står någorlunda stilla! Så Lucas bilder kan ibland bli lite svårt! Men vem älskar inte en utmaning!

Fina blommor:
Blomma:
Fågel som flyger iväg från staketet (om man kollar noga):
Löv:
Fint träd:
Sen nu ikväll så myser jag lite i vårt sovrum med film under mitt täcke och bara myser! Jag har låst in mig för att få vara ifred ett tag! Så mysigt! Så nu börjar snart helg myset! Vad ska ni hitta på i helgen?? Ha de bra Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar