söndag 26 juni 2011

Busfabriken, bad, bak och besök! De 4 F:en!

Idag så började vi vår dag som vanligt med god frukost som vi gick och handlade! Det blev bullar, så mumsigt! Sen kom jag på idéen att dra till busfabriken och leka så det gjorde vi nu när vi ändå hade bilen fortfarande! Så denna bild lyckades jag ta på Lucas precis när vi skulle gå!

Där ute blev det bus till tusen och 1-3års avdelningen var bäst idag! Han gav sig dock ut på de större områdena efter hand, men återvände nästan hela tiden till småbarns avdelningen! Vi hann även med att träffa bus elefanten och fick hälsa på honom:

Min prins i hans vagn:
Cykel inköp till Lucas kanske?? Hmm..
Drottningen med sin prins:

Vi tog självklart paus för glass också som vi åt upp utomhus, då de hade en liten del som stack ut så vi kunde sitta i solen och jäsa samtidigt! Jätte mysigt!

Bollhavet var ju det bästa, både det stora och det lilla:

När Lucas sedan var för trött så drog vi hem, men så klart så ville han stanna när vi skulle gå ut genom dörren! Typsikt barn beteende hehe! Så sött! Lucas somnade sedan direkt i bilen när AC kommit igång och jag lyckades bära upp honom och lägga han i sängen utan att han vaknade också! Inte illa. Sen började jag att baka och Charlie drog upp till Marcus! Så då tog det tyvärr inte så långt tid innan Lucas somnade av allt ljud i köket! Men men, så fick han bada istället. När Charlie kom hem gjorde han mat och vi fick nypotatis och schnitzel igen! Bara för det är så grymt gott!!!!!
Lucas åt ju också snitzel:

Sen var det dags för Charlie att packa ihop sig för att åka till Göteborg där han ska på på väktar utbildning tills på fredag. Sen kommer han hem och är hemma tills söndag kväll innan han åker iväg i en vecka till i Göteborg! Lite tråkigt att han är borta så länge, men då får vi en chans att sakna varandra och det är alltid nyttigt!

Emma och hennes son
(lånad bild från hennes blogg: http://plingelingan.blogspot.com/)

Imorgon så ska jag träffa min kompis Emma, vi gick i samma klass i högstadiet och var väldigt nära vänner. Men tyvärr tappa vi kontakten och har nu hittat tillbaka till varandra. Så hon och hennes son ska komma hit imorgon och umgås med mig och Lucas! Ska bli riktigt kul!! Nä, nu ska jag kolla "You've got mail" på 3an! Så romantisk film. Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar