tisdag 28 juni 2011

Målaren och mamma besök!

Idag så var jag uppe med tuppen kl 7 för att målaren skulle komma och fixa till våra sovrums fönster. Så nu ser dem riktigt snygga och nymålade ut!! Sen kom mamma också undertiden han var här. För hon var ledig idag så hon skulle umgås med mig och Lucas!! Vi åkte ut till Väla för att äta något och mamma tyckte då först att vi skulle kolla på skor. Men hitta inte direkt några, sen åt vi iaf och jag var jätte sugen på tacos, men det stället hade stängt nu och istället var där indisk mat där :( Så blev lite besviken men det blev spetta,pommes och grönsaker m.m. Jätte gott. Lucas åt spagetti och köttfärsås, mamma tog lax! Sen kolla vi en affär till och sen blev det ett par skor från affären gången innan som mamma köpte till mig - så tusen tusen tack mamma!! Jag köpte även ett sött linne till Lucas med ett lejon på, på H&M för 30kr bara.

Lucas imorse:
Lucas efter ikea:

Efter Väla gick vi in och lekte lite på barnavdelningen på Ikea. Så Lucas skulle få leka av sig, han testa även ALLA sängarna och kröp från rum till rum, mellan hålen de gjort för barnen. Sen blev det Ikea fika, vilket innebar kanelsnäcka till mig och Lucas och mamma tog äppelkaka. Sen lekte Lucas av sig ytterliga vid de barnvänliga stationerna de gjort vid matsektionen. Sen bar det hem i snabb fart så Lucas gjort nr 2 och jag glömt väskan hemma. Så för att slippa lukta på honom skynda vi hem och väl där var det dags för mamma att åka hem. Resten av dagen slappa vi och tog en tupplur, sen åt vi kvällsmat och nu kollar vi film på 6an! Så snart lägger vi oss! Imorgon ska vi antagligen dra till badet och bada en stund! Ska bli mysigt! Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. Men indiskmat är ju det bästa ever! :D

    SvaraRadera
  2. Snyggt linne :D Tino har ett likadant!Linnet är ju
    perfekt nu till sommarvärmen. Kramar

    SvaraRadera