tisdag 7 juni 2011

Dagen so far!

Jaha, det blev inte som planerat idag. Bestämde mig för att inkalla barnvaktshjälp och ha Lucas kvar hemma idag. Tycker det är så tråkigt att lämna Lucas då det tar 40 min totalt att åka dit, lämna honom och åka hem igen!! Drygt som tusan! Så just nu funderar man starkt på om man skulle skita i att ha honom mer på dagis, då han ändå ska byta dagis efter sommaren!!! Men det är inte riktigt något alternativ än då både jag och Charlie kommer att jobba under sommaren. Är dock rädd för att vi kommer behöva ha någon som lämnar och hämtar då och då eftersom vi nog inte kommer hinna lämna Lucas på dagis före vi börjar jobba eller hämta honom alltid innan dem stänger. Så får se hur schemat blir. Men jag ska försöka att inte jobba alla dagar så att han faktiskt kan vara med mig eller oss ibland också :D

För övrigt idag så har allt gått enligt planerna och Matilda var barnvakt imorse (tack) och Josefine var barnvakt på eftermiddagen när jag var på Feel Good och gjorde drogtest som så klart visade på att jag absolut inte tog droger :D Så imorgon är det intro dag på jobbet som gäller, där jag ska skriva på kontrakt och liknande! Vilket inte känns fel alls!!!

Lucas hann så klart med att bada idag också:

Sen skulle jag vilja börja planera in lite skojigheter med mina vänner. Men ska först fundera ut vad jag vill ha gjort denna sommaren!! Så om ni (mina vänner) har några förslag på något skoj ni vill göra i sommar, var inte rädda för att komma med förslag :D Charlie och Lucas ligger just nu och sover, vilket dem gör rätt i. Själv ska jag nog kolla över plugget lite och fundera ut vad vi ska käka ikväll, men även göra en inhandlingslista. Då det snart behövs att handla in mat igen.

Så nu måste jag återgå. Men vi hörs så ha de bra! Ciao Bella

1 kommentar:

  1. hoppas det blir några härliga planer för sommaren :) inte lätt med beslutsångesten varje år, haha (så brukar det bli för mig iallafall ;))

    Själv hoppas jag att jag får jobb snart så man kan arbeta under sommaren. hehe. annars blir det inte så mycket pengar att roa sig med ;)
    kram!

    SvaraRadera