tisdag 14 juni 2011

Cupcakes försök nr 2 och familjemys!

Idag så har jag fixat med lite cupcake saker och även gjort min andra batch!
Innan jag gjorde cupcakes så hämta jag Lucas från dagis, busa med honom här hemma och vi gjorde grillat med nypotatis och bearnaisås. Det var min stora grillmästare som fixa maten! Han är bäst han!!! Till lunch fuskade vi också och åt svenska jordgubbar! Super goda!

Badanka:
Jordgubbar:
Snutte testar en jordgubbe och åt nästan upp den:
Här har vi då mina fina muffins när de är i ugnen, det blev blåbärs, hallon och non-stop muffins:
De olika frostingar jag gjorde- rosa, grönt och blått:
Done!
Sen var det bara att fixa till dem, jag tänkte att jag skulle vara så smart att jag fixade rätt färg ovan till det som var i. Så till blåbärs muffinsen blev det blått, hallon rött/rosa och sen non-stop fick bli grön då det är de tre färgerna jag har!
När Charlie smakat hallon och blåbärs muffinsen så märkte jag att jag satt den blå och rosa på fel muffins! Det skulle varit tvärtom! Så då fixade jag de andra två så här:
Så här såg blåbärs muffinsen ut inuti! Allt hade lagt sig i botten på alla, men gott var det:
Jag och Lucas när vi väntar på muffinsen i ugnen:
Både mina älsklingar gilla dem så de fick helt klart godkänt! Nå, vad tyckte ni om dagens muffins??? Nu har jag skaffat sprits så det blev lite snyggare tyckte jag :D Nu ska jag se Loser på 6an tillsammans med en kopp te och Charlie! Lucas har somnat och imorgon ska jag till jobb för rundvandring! Så ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. gud så duktig du är =) du får jättegärna skicka de recept du hittat till mig ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med de var superfina :) man blir verkligen sugen!! Puss

    SvaraRadera