tisdag 14 juni 2011

Cupcake tankar!

Idag så har jag satt mig och börjat skissa lite på cupcake modeller!! Jag hittade nämligen i affären här om dagen en tävling om "Miss Cupcake 2011" och tyckte det lät jätte kul. Jag insåg dock idag att tävlingen slutar imorgon så jag kommer inte hinna göra någon cupcake och få betyg nog på den för att komma i final (bland de 20 bästa). Så jag tänkte att då får jag ju börja avancera mig så jag kan bli "Miss cupcake 2012" :D Om inte annat är det en rolig tanke!! Så nu får ju hårdträningen med cupcakes börja! Hade dock varit bra om jag hade vänner eller så som hade velat ha cupcakes för då slipper jag och äga en miljon cupcakes haha. Men får försöka göra halv sats på cupcakes så jag inte behöver göra så många varje gång. Annars kommer vårt förråd med cupcakes vara oändligt!!

Bilderna nedan är lånade från Google:




Så nu ska jag bara lära mig allt om vad man kan ha i sin cupcake, vad skillnaden är på all topping som finns. T.ex. Icing, frosting, grädde, marspian osv. Finns säkert mycket mer att ha på som jag inte kommit fram till än. Men det är det jag ska lära mig nu! Sen måste jag ju skaffa mig en sprits! Så alla fina tips på vart man kan skaffa lite muffins tillbehör här i Helsingborg är mycket uppskattat!!! Så snart är det väl dags att ge sig ut på jakt efter lite tillbehör!

Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar