onsdag 29 juni 2011

Lucas och jag på badäventyr

Först och främst, bilder från igår:

Lucas på Ikea i nya linnet:
Mina nya sommarskor:
...och hur Lucas somnade igår:
Idag så har jag och Lucas haft besök utav Josse! Hon var här en liten stund och fika med oss. Lucas var inte direkt så pigg på besök och ville hellre bråka med mig under tiden hon var här. Men mitt i allt bråk så lugnade Lucas ner sig och somnade en stund efter i mitt knä.

Josse stannade en stund till innan hon begav sig vidare. Då passade jag på att uppdatera mig med vad vännerna gjorde och även fixa lite annat i hemmet. När Lucas sedan vaknade så bestämde vi oss för att bege oss till badhuset för ett dopp i de blå! Först gick vi såklart in i omklädningsrummet och där bytte vi om. Lucas tyckte dock att skåpen och allt runt om kring lockade mer än badbyxorna. Väl klara där gick vi in och duschade, detta var inte heller riktigt vad Lucas ville, men accepterade läget när han fick hålla i duschen!

Lucas med vagnen på väg till badhuset:
Ner i plurret var det sedan som gällde och Lucas nådde nu precis ner till botten. Så stor vår lille grabb börjar bli. Under tiden där försökte Lucas även att simma lite själv, det gick inte riktigt som planerat men som tur var va ju jag precis bredvid och kunde rädda honom. När jag sedan märkte att han började bli lite väl trött duscha vi lite snabbt och klädde på oss. Här upptäckte dock Lucas att han kunde gömma sig i skåpen och detta var riktigt kul.

Lucas i ett av skåpen, ny duschad och fin:

Jag lyckades dock få ut honom till sist och ner i vagnen för att köra hem. Här hemma gjorde Lucas allt annat än vad jag sa och jag blev riktigt trött på honom. Så då bestämde vi träff med farfar! Imorgon ska alltså han och Lucas leka hela dagen fram till på fredag! Så att jag kan få lite tid för mig själv. Nu har Lucas dock somnat och sover gott inne i våra sängar! Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella ps: video nedan med Lucas i skåpet:

1 kommentar:

  1. Ser inte ut att vara världens skönaste sovställning det där ;)

    SvaraRadera