tisdag 22 mars 2011

Sjuklingar med mormor/mamma besök!!

Idag blir Lucas 15 månader gammal och man undrar vart tiden tagit vägen! Nyss föddes han ju??? Iaf så har både Lucas och jag varit dåliga i magen och var det även idag. Jag skulle egentligen till min sista dag på praktiken men fick stanna hemma idag också!! Min mamma som skulle komma och passa Lucas egentligen kom ändå hit, men kom lite senare för att umgås med oss båda.

När hon kom blev det frukost för min del och en kopp te till mamma, Lucas hade ätit välling men var ändå sugen på yoggi så det fick han och mjölk till dricka! Mums! Sen var det en del bus på gång hos Lucas och hans mormor men jag var ändå med och titta på och prata lite. Efter mycket lek så blev Lucas trött och somnade, då kollade jag och mamma vad det kostade på ett ungefär att resa till Thailand över nyår beroende på när man åkte, och det kostar ju en del men vissa priser är bara sjuka :S. Efter mycket snack började jag bli hungrig så mamma föreslog att vi åkte ut till Väla för att äta något, så det gjorde vi. Jag klädde på mig och sen väckte jag Lucas! Sen tog bilen oss mot Väla! Det blev Ikea som blev vår destination då vi kände det var mer barn anpassat där, och det var ju helt rätt. Så jag tog kött, pommes och riktigt bearnesås, mamma tog en fisk rätt och Lucas åt barnens köttbulle meny - men ville tyvärr inte ha så mycket då han föredrog brödet istället. Efter maten fick han leka lite och sen avsluta han med en glass, dock åt han bara halva innan han gav upp. Vi tog sen en runda på Ikea och jag hittade några smågrejer som jag tyckte var bra att ha.

Efter det så ville mamma bjuda mig på ett par jeans (TACK MAMMA :D ) så då gick vi snabbt inom H&M för att hitta jeans och det gick ganska fort då jag valde några i mindre storlek och testa dem, valde ett par och sen ut! Skönt för nu var jag riktigt trött och sliten. Lucas fick ju en jätte fin handduk av mormor och morfar som de hittat på deras semester så det var därför jag fick jeans! Men det tackar jag aldrig nej till. Så nu har jag ett par snygga passande jeans! Inte fel!

Nu är vi iaf hemma igen och Lucas har redan somnat. Själv så håller jag ögonen öppna med hjälp av pinnar känns det som och ska snart följa Lucas exempel. Först ska jag bjuda på några bilder på det vi köpte och även min fina scrapbooking paket jag fick idag! Nice!




Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella
Ps. Magda hoppas du fått mitt paket idag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar