måndag 7 mars 2011

Praktik, projekt och besök.

Igår när jag skulle lägga mig var allt frid och fröjd i kroppen och jag kände mig verkligen frisk. Men när jag sedan vaknade i morse var magen upp och ner. Den sa åt mig att den mådde dåligt, men jag vägrade att hålla med. Försökte få i mig frukost men ville inte riktigt äta. Drack iaf en kopp te och vatten för att om inte annat kunna skölja igenom med vatten så bacillerna åker med ut sen. Sen så skulle jag egentligen lämna Lucas på dagis, men han var så förstoppad att han började gråta varje gång han försökte "gå på toa" att jag inte alls ville lämna bort honom då. Så Charlie bestämde sig för morgon vabb och stanna hemma medan jag stack till skolan. Väl där så lyckades jag komma tidigare än alla andra och fick vänta på att Emma kom med nycklarna. Sen började vi förbereda för att börja med vårt projekt och de gick jätte bra. Min mage var dock fortfarande dålig, men försökte sätta på ett leende och se glad ut. Vi gick igenom allt och barnen kom igång med att rita och skriva det dem skulle. Så lektionen blev mycket lyckad. Sen hade vi rast där vi diskutera med läraren hur vi tyckte det gått och alla var i stort sätt nöjda. Nästa lektion hade vi halv klass och barnen hade matte, då blev det att vi satt som extra lärare där bak och inte gjorde något nytta då vi helt enkelt inte behövdes. Så vi fixade ihop "rymd" böcker som barnen ska få ha att skriva i när vi håller på med vårt projekt. Sen var lunchen här och min mage var fortfarande inte bra, så jag åkte hem. Väl här hemma hade vi fått besök utav Gustav i Charlies klass. Mycket trevlig kille, så det var roligt att träffa honom för första gången (även om vi pratat på FB en hel del). Det visade ju sig att han var lika trevlig i verkligheten som på FB. Vem kunde tro det ;)

Alla brev jag sitter och svarar på:

Sen blev jag iaf lämnad själv här hemma med Lucas då Charlie stack vidare till brandstationen och ska vara där tills imorgon och Gustav körde honom dit. Vad han sen skulle göra det vet jag inte. Förfölja Charlie kanske :P Så nu sitter jag här och svarar på barnens brev som de skrivit till några rymdvarelser som vi har i vårt projektarbete och låtsas vara rymdvarelserna. Så hoppas de gillar mina svar och att allt blir bra där. Lucas han somnade för ca 1 timme sen och det var bra för han behövde sova.

Nä, nu ska jag skriva klart här sen ska jag bara ta det lugnt och vila tills imorgon.
Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar