onsdag 2 mars 2011

Dagis dag 3 och praktik!

Idag lämnade jag Lucas på dagis redan halv 8, sen fick jag skynda mig iväg för att komma i tid till första dagen på min praktik. Jag ska nämligen under 3 veckor nu fram över vara i en klass 2 på en skola här i Helsingborg tillsammans med två klasskompisar. Vi ska lära oss att jobba i arbetslag och jobba med projektarbete. Vilket jag tycker går mycket bra än så länge. Denna dagen var vi iaf med eleverna på badet då de hade simning, efter de var de lunch och sen hade de läsmys resten av dagen. Så de var en lugn och mycket trevlig dag tyckte jag. När dagen var slut fick jag skynda mig iväg för att hämta upp Lucas igen från dagis.

När jag kom dit var klockan kvart i 15 och dem var på väg ut, så jag hade en halvt påklädd son när jag kom in genom dörren, vilket var trevligt så klart. Dem berättade då att allt hade gått bra, han hade sovit bra (i en vagn), ätit bra med mat och busat på som vanligt. Han är tyvärr lite av en daredevil så han kan ibland få för sig att bara hoppa ner från soffan och liknande grejer så han har tyvärr lyckats skada sig lite då och då, men han hade väl bara blivit ledsen en gång. Men sån är han och det vet jag ju sen tidigare så jag förvänta mig nästan inget annat. Men förutom detta var allt super bra. Det gillar vi!

Nu ikväll så har vi varit och handlat (efter att jag fått tillbaka min börs som jag tydligen tappat på min praktik plats, men tack vara Emma och Josefine från mitt arbetslag så fick jag tillbaka den) det blev lite kyckling, mjölk och annat gott som jag tyckte vi behövde. Sen hem igen för att äta middag som bestod av fläskpannkaka som älsklingen gjorde igår. Sen nu vid 19.30 så somnade Lucas så nu ligger han inne i sängen och sover och jag ska nog inte vara uppe så jätte länge till heller för jag är verkligen trött idag. Går även varje dag nu och längtar efter att min bästa kompis Magda ska ringa eller messa mig och säga att dem är på väg in för att födda!! Deras lill kille är förväntad nu den 4e så hoppas hoppas att få träffa honom snart!!

Nä, nu får det bli en god kopp te innan jag också ger upp för idag! Ha de bra Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Va kul att det går så bra på dagis för sötnosen Lucas. Han är en så duktig kille!!
    Hahaha jag hoppas också snart att jag hör av mig för att medddela att vi ska till BB :) Puss

    SvaraRadera