tisdag 4 maj 2010

Tidig och nyttig morgon!!


Idag började dagen först med ett litet misstag kan man säga! Charlie var uppe vid 4 i morse för att göra välling till lilleman, när han sedan släckte i köket för att komma tillbaka så går han in i dörren och blir förbannad och undrar vem f*n som stängt till dörren HAHA. Det var så roligt men inte alls rätt tillfälle att skratta åt det! Så jag undrade bara hur det gick med honom och sen matade han Lucas och vi somnade om. Sen ringde min klocka kvart över sju för då var det dags för mig att gå upp! Då skulle jag ta mitt pick å pack och dra ner till simhallen! Som ligger precis här nedanför nästan så tar ca 1 minut att gå ner. Väl där var klockan kvart i åtta och då skulle jag och Rebecca mötas utanför. Men hon dök inte upp och mobilen hade jag lämnat hemma på laddning. Så när klockan blivit åtta så gick jag in och bytade om. Tänkte hon kommer väl sen när hon hajat att jag inte är där ute. SÅ jag började simma och 17 över kommer hon in promenerande. Då visade det sig att hennes bil inte startat då hon hade glömt någon lampa på i bilen. Så hon hade sprungit runt som en dåre för att hitta start kablar vilket hon gjorde till sist. Så i vilket fall som så fick jag simmat 32 längder och Becca hann med 22 :D Inte helt illa. För mig var det första gången jag simmar efter min operation och för Becca så var det första gången hon simmat på länge!! SÅ yeeii för oss!!

Efter simningen så stack vi till OJ! för att handla lite. Handla bla bullar till frukosten och annat smått och gott vi behövde. Gick även in om till frukt marknaden som de har här nere och det blev lite jordgubbar! MUMS! Så det blir att mumsa på dem sen!! Gott Gott!!

För övrigt så sover lilleman just nu och Charlie är iväg och fixar något som har med hans warhammers att göra!! Sånt som många av oss inte förstår sig på haha!! Nä nu ska jag väl ta och hitta på något annat!! Ha de bra!

Ciao Bella

Ps: Måste bara berätta om en incident igår kväll. Jo jag hade köpt en ny jätte fin svart vas som stod i fönstret i vardagsrummet. Så lilleman som hela tiden springer runt i sin gåstol var framme och mumsa på min gardin (som han gör ibland) och var då på väg att dra med sig hela gardin stången så Charlie försökte rädda stången från att falla men på något vis föll den ändå och rakt på min nya vas som sa pang och gick i tusen bitar. Skit rädd som jag blev sprang jag fram tog Lucas och backa undan! Han klarade sig jätte bra och blev inte ens rädd som vi andra men läskigt och Charlie däremot fick sig ett litet sår då han försökte hålla vasen borta från Lucas! Det enda jag sa till Lucas efter detta var ungefär : Vad tänkte mamma med att köpa en ny vas av glas? Den skulle ju varit i plast!! HAHA ja så kan det gå iaf!! Ciao!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar