söndag 24 april 2011

Loppis och grillning!!

Idag så började dagen med en tidig uppgång utav mig och Lucas. Lucas som är en riktig liten bajsunge hade så klart bajsat och jag kände då behov av att byta på honom, så det var bara att gå upp. 5 min efter att jag bytat blöja hade han självklart bajsat igen den lille snutten så då var det dags att bytta igen! Men så är det att vara förälder haha! Sen vaknade Charlie och vi bestämde frukost "dejt" med Matilda och Marcus, så killarna stack ner till OJ! och handlade bullar som vi kunde mumsa med.

Lucas han bara älskar bullar med honung på och han vill gärna sno mitt te också! Så snacka om att han är mammas son hehe!!

Sen gav jag och Matilda oss iväg på loppis! Jag hittade allt möjligt. En ny klänning, en liten lampa, en flodhäst i gosedjur, barbapapa bok och en liten present till Tino. Hitta även "tyg" eller lakan som det nog var som jag ska använda att sy med. Så många fina fynd. Vi hitta även ett dockhus som vi bestämde oss för att köpa och göra snyggt! Så, så här ser det ut idag:
Hittade även FOPPA TOFFLOR till Lucas, visst är han snygg i dem:
Här har ni mig och "Flodis" är han inte fin?
VI
Sen var jag iväg och köpte elgrill på biltema och det blev grillmästaren som tog hand om köttet. Dock var stömmen ganska hög så proppen gick i vardagsrum och toalett haha, men Charlie var och köpte ny propp och nu har vi lärt oss att inget annat får vara igång från det rum vi snor el ifrån!! :D
Lucas busar på balkongen i värmen:
Min lilla fining:
Det tar sig, mums..
Sen ville Lucas bada och jag satte på palst om foten, dock när vi tog upp honom märkte vi att gipset var dyng surt! Så det fick bli att klippa av det, men det var ingen fara. Det skulle ändå av i över morgon så vi kollade hans fot noga och han hade inga problem med att börja springa runt på det :D
Efter badet blev det mys i nya morgonrocken som jag köpt till honom på loppis idag! Som sagt MÅNGA fina fynd :D Blir nog att återvända dit igen nästa söndag.
Så här ser ni det blöta blöta gipset innan det åkte av!! Men visst är han otroligt fin i sin morgonrock! Det kanske inte syns jätte bra men luvan har ögon och taggar på huvudet :D Som en krokodil! För övrigt ikväll har det bara varit lugnt och jag har kollat Bones och nu uppdaterat här och pratat med goda vänner! Inget fel med det inte :D Imorgon blir det lite plugg men även mer mys i värmen!! Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar