onsdag 6 april 2011

Skit helt enkelt!!

Ja, imorgon har jag skola och då ska vi ha en muntlig diskussion i skolan, ja enligt vårt studiehäfte iaf. Men läraren vi ska ha har ändrat det vi ska göra nu i sista minuten så jag sitter här hemma och har typ ingen aning vad jag ska göra. Det är inte det sämsta med det heller utan det är att jag hittar typ två böcker just nu och skulle behöva minst två böcker som jag inte har!! För självklart ska vi skriva om bedömning och betyg i skolan. Men jag är förskollärare så skulle jag skriva något om det skulle jag vilja jämföra skolan med förskolan. Men det fick man inte för det handla ju om betyg och det har man inte direkt i förskolan. Men varför kan man då inte snacka om varför det är sån stor skillnad från att vara 5 år och gå på förskolan och vara 6-7 år och gå i skolan och börja lära sig om betyg??? Är det inte märkligt att det ska ändras så fort?? Först ska det vara kul och läsa och sen får du betyg för hur du läser? Varför kan inte det bara vara något som är kul? Läsning i skolan för att läsa för nöjets skull. Nä, jag var tvungen att avreagera mig lite, för jag känner på mig att morgondagen kommer gå helt åt hel*ete rent ut sagt. Men man ska aldrig säga aldrig! Det KANSKE går bra! Dock har jag än så länge inget litteratur att referera till. Men jag får fortsätta leta! Önska mig lycka till!

Ciao Bella

4 kommentarer:

  1. Det ska nog gå bra ska du se ;) kram

    SvaraRadera
  2. Bara ta det lugnt! Av erfarenhet kan jag säga att man kan ta sig igenom saker på lärarutbildningen utan att ha läst alla böckerna. Lycka till imorgon! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas ni har rätt!! :D Går nog bra!!

    SvaraRadera