fredag 22 april 2011

Månadsmys på viskängen

Idag så firar jag och Charlie 2år och 5 månader. Lucas i sin tur blir idag 17 månader!! Tänk vad tider går fort. Känns som igår när Charlie och jag träffades och fick reda på att Lucas var på väg. Men nu är vi många år förbi det och Lucas är snart 1½år! Kan ni tänka er! Så idag bestämde jag att hela familjen skulle packa kylväskan för picknick och dra upp till viskängen för att njuta av värmen. Värmen som här i Helsingborg blev hela 23 grader.

Vi köpte med oss lite smoothie, gifflar och annat gott upp och hade även med oss allt för att göra några koppar te. Filtarna var packade och vi drog iväg. På vägen upp kom vi fram till att vi behövde köpa kött, så vi planerade vår tid väl så att vi skulle hinna mysa innan köttaffären stängde. Vi åt gott, mös med varandra och busade med Lucas. Sen kom en man med sina två terrier en mamma med sin valp. Så OTROLIGT söt var denna lilla valp, han hade ljus brun kropp och vitt huvud. SÅÅ söt. Dessa två kom iaf springande till oss och typ hoppade på oss. Det var ganska kul men oväntat och Lucas blev lite rädd. Så det var tur jag var där och rädda honom hihi.

Vi hann med mer mys med dessa hundarna då de kom och hälsade på oss då och då, mest den lilla (som hette Prins) som kom och hälsade på mycket då han var så nyfiken. Sen hann Lucas även få gunga ett par gånger och vi kom sedan iväg i tid för att handla kött. Det blev hela 7 kilo kött för 300 spänn!! De ni är inte det värsta som hänt :D Så nu är frysen full av kött och nu är det bara all annan mat vi inte har som behövs inhandlas! Kanske dags att skaffa grill så man kan grilla nu :D El grill "here I come"!!





Nu har vi iaf kommit hem, fåglarna har kommit ut på balkongen, Lucas har somnat, Charlie är hos grannen och dricker kaffe och jag uppdaterar vår dag :D Ska snart sätta igång med maten då jag börjar bli riktigt hungrig nu, då blir det schnitzel som Charlie gör. Underbart gott. Nä, nu kan jag inte sitta här mer. Jag måste ut i värmen :D Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni verkar haft. Gott med frysen full med kött. Funderar på om vi ska grilla idag -återstår att se

    SvaraRadera
  2. Ja det har vi verkligen haft Sandra!! Ja, gott med kött!! Hoppas ni får en mysig grillstund isf!! Kram

    SvaraRadera