tisdag 19 april 2011

Älskade Lucas!!

Idag så var Lucas som sagt fortfarande dålig i foten och Charlie ville då ta med Lucas till akuten igen! Dem stack dit och efter någon timme ringde Charlie och då hade Lucas fått gips på foten. Det visade sig att han hade en spricka i foten. I sitt brosk. Det är ju nämligen så med småbarn att deras fötter består till mesta dels utav brosk. Därför hade de inte sett detta igår när dem var där för samma sak. Så det var skönt att Charlie bestämde sig för att dra dit med Lucas igen. Men gipset är mest till för att göra det mindre smärtsamt och det verkar verkligen hjälpa honom. Även om han ibland blir förbannad på att det finns där och vill dra av det.

Här ser ni hans fina blåa gips:
Här är en hängslebyxa/body, ja vad det nu heter som jag gjort (dock inte alls så bra som det ser ut på bild :S ):
Marcus leker med Lucas:
Lucas trött och besvärad av sitt gips:
Sen blev det mat - spagetti och köttfärssås - MUMS:
Jag och Lucas tog oss sedan en runda på stan och sen stanna vi så klart och gunga en stund:
Är han inte söt! Tänk även en gipsad pojke kan gunga :D
Så nu ikväll så har jag och Lucas varit själva hemma! Vi skulle egentligen till Ängelholm och fira Lucas farfar som fyllde 55år idag!! (GRATTIS JIM PÅ FÖDELSEDAGEN) Men det blev inte så då Lucas behövde ta det lugnt istället. Charlie åkte dock dit och fick krama och hälsa alla från oss!! Jag och Lucas mös och tog det lugnt tills han somnade i min famn i soffan under desperata hemmafruar!! Sen kom Charlie hem och då bar han in honom i sängen! Så nu sover han gott och jag ska snart göra detsamma!! Nä, ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar