fredag 8 april 2011

Arbete, förberedelse för att sy och besök!

Idag har det varit en fullspäckad dag och det gillar jag. Dagen började med sovmorgon fram till kl 8. Sen var det dags att börja skriva på ett arbete till skolan men kom nästan ingenstans då allt verkar så flummig :S Så jag fick in rubrikerna och lite mer innan jag gav upp. Sen när kl blev 12 så kom Josefine på besök för vi skulle "sy" tillsammans. Eller rättare sagt så blev det att vi klippte ut tyger efter mönster på det vi skulle sy. För det behövs ju också göras. Vi började med min då jag är lite nybörjare på det hela. Allt gick bra och bitarna fina!! Sen tog vi fika mitt i allt med underbart majsbröd. Sen fortsatte vi med Josefines å jag fick välja vad hon ska göra. En jätte söt liten dress med korta ben. Tror den kommer bli jätte bra. Vi hade som sagt ingen sy maskin så detta var vad vi fick gjort idag. Sen skulle vi börja på att göra en dress till som Josefine skulle ha, men då kom min mamma och det blev inte så mycket gjort. Vi mest fika och snacka massor. Men det var trevligt det också!! Sen gick dem hem och kvar var jag och mina pojkar. Vi passa då på att äta, Charlie duscha och Lucas sov!! Sånt som behövdes.

Här är Lucas i en av Josefines mössor som hon sytt:

Till kvällen sen blev det lite mer plugg på min sida, Charlie bestämde sig för gå ut på en öl med Jonas och jag å Lucas ska se film här hemma innan sängen kallas. Igår la vi oss vid 21 och det var riktigt skönt. Men idag blir det nog vid tio tror jag!! Imorgon är det dags för Änglaverket. Nu har jag dessutom fått uppdrag av mamma. Lite saker jag ska hitta till henne! Kul!! Sen på kvällen ska vi hem till Magda och Aneek för att fira Aneek och Sandras födelsedag! Då ska mina föräldrar passa Lucas och sen sova över. Så det blir mys hela helgen :D Nice!! Nä, ha de bra mina vänner så hörs vi! Ciao Bella Ps: Bjuder även på en film sen idag när vi busade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar