söndag 10 april 2011

Fest och sol mys!

Igår så var vi ju iväg på födelsedagsfest för Aneek och Sandra. Aneek blev 27 år och Sandra blev 24. Jösses vilka gamlingar haha!! Trevligt var det iaf. Vi blev bjudna på thaimat i små lass, friterad kyckling, kyckling soppa och ris. Dock räckte maten och vi hade tur som även blev bjudna på efterrätt. Då blev de god panacotta med värmda jordgubbar och hallon bitar. Vid kvällen sen så skulle folket ut, men då passa jag och Charlie på att sticka hem då vi var så trötta!!

Väl hemma så var mna föräldrar fortfarande vakna, de satt och kolla på The Rock, som är genom tiderna en av de bästa filmerna. Enligt mig. Där finna allt man vill ha i en film. Spänning, drama, action och massa skjutande hihi. Lucas han var även vaken och kunde inte somna då han hade hög feber. Mamma hade heller inte hittat hans panodil så därför var han vaken än. Så det blev en panodil direkt och sen vaknade han till och ville leka. Jag som var riktigt riktigt trött hoppa säng, och det gjorde snart även Charlie med Lucas. Dock ville inte Lucas alls somna, men det var väl att vänta sig. Inte för att han brukar vara uppe kl 2 men eftersom han fått panodil och faktiskt mådde bra! Mina föräldrar passa på att dra hem, då de kände sig pigga och tyckte det kunde vara skönt att somna i egen säng. Så vi krama dem hejdå innan vi snart därefter somnade i fallet mot kudden.

________________________________

Idag så har vi sovit LÄNGE. Då Lucas var seg på att somna och vi var jätte trötta så blev denna söndag någon timme kortare än vanligt. Men skönt var det och när vi kom upp var det strålande solsken. Jag och Lucas kom då fram till att vi ville spendera mesta delen av dagen på balkongen. Där det faktiskt var hela 20 grader varmt. Där ute planterade jag blommor av diverse sort. Sen dammsuga jag (ja, på balkongen) för det var så mycket skit som låg överallt. Visst det blev inte MYCKET snyggare. Men finare om inte annat!!! Sen blev Lucas seg och han somnade sittandes i mitt knä på balkongen i sin mysiga fluff jacka som han fått av Olde mor och sen sin fina solhatt som jag köpte förra sommaren, som faktiskt passa än!! Sen blev jag klar på balkongen, stängde tl och Lucas sov tills klockan nästan var halv sju. Trött liten rackare!! Nu har vi precis beställt pizza till söndags mat och det har blivit dags att äta upp den! Så ha de bra så hörs vi! Bilder kommer sen! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar