torsdag 18 mars 2010

Babysim och besök!


Idag har det hänt lite mer i våra liv här i Helsingborg!
Idag hade jag och Lucas simning, först fick jag stressa dit då jag var sent ute och även behövde in på Oj innan simningen! Så ja, det var ju mest Lucas som simma så klart! Men mysigt var det idag i alla fall då jag fick ha en glad Lucas under hela passet! Inte nog med det utan idag kom Lucas även på att man kunde plaska med händerna i vattnet! Vilket till min stora förvåning visade sig vara något som Lucas tyckte var jätte kul! Vattnet stänkte över hela hans huvud men han tyckte bara det var roligt!! Jag blev så klart jätte glad över att han tyckte om det och tyckte det var skoj att han kommit på något nytt att göra!! Men när passet var slut och vi kom till dusch delen så var han inte lika glad! Nä då började små skriket och jag försökte göra processen så kort som möjligt för min lilla älskling! Efter snabb dusch och snabb blöj på klädnad så la jag ner honom i ligg delen av vagnen, då jag idag tog honom ditt i vagnen! Mycket lättare än baby björn! När han väl la där så kom han på att han var trött och halv somnade så innan han somnade helt så klädde jag på honom! Då vaknade han så klart till lite igen började gråta lite men när han fick nappen sen var det godnatt!! Great för lilla mig!! Resan hem sen var underbar, han vaknade inte förrens mycket senare!

Senare på dagen när jag stod och lagade mat (och lite extra mat till Charlie förstås) så ringde lilla Hannie! Då ville hon och Barbro komma på besök! Vilket jag så klart inte hade något emot! Det betydde bara att jag fick sitta och äta i fred!! Mycket trevligt!! Så lite mer har det allt hänt idag!!
Fick även plockat undan och gjort snyggt här! För det har jag inte fått någon hjälp alls med från Charlie då han kommit hem ganska sent varje dag (ganska sent är 8-9 på kvällen)! Men nästa vecka är han hemma igen och då blir Lucas hans :D Då ska jag minsann ta och hitta på lite sånt som jag vill göra! Så de så! Men först är det läggdags och en sista dag själv med Lucas i morgon! Dock slutar Charlie redan vid 16 tiden imorgon så får väl hem honom lite tidigare! Mys!! Nä sov gott alla så hörs vi!

Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar