torsdag 25 mars 2010

Kontrakt och babysim




Vi började morgonen med att dra ner till stan och skriva på vårt kontrakt till vår nya lägenhet! Det gick på 2 snabba och sen var vi på väg hem igen! Sen vid tolv tiden var det dags att bege sig till babysim och Charlie var med som fotograf!! Det var nämligen dags för första dykningen idag! Väl där så tog jag Lucas och vi bytade om han och jag! Sen började det, vi fick förklarat för oss hur vi skulle göra och jag tyckte det skulle bli jätte lätt!! Man skulle först få kontakt med sitt barn och sen skulle man lyfta barnet och på vägen ner säga dyk och sen skulle man ta barnet tätt intill sig om det var så att ens barn blev rädd! Detta skulle jag då göra ju men det var jätte svårt att få kontakt med Lucas så fick fråga om det var nödvändigt att man skulle få kontakt och då sa simläraren att det behövde bara va en liten glimt liksom sen så kunde man dyka! Så när Lucas hade kollat på mig en halv sekund så lyfte jag honom och dök!! Det gick hur bra som helst!! Han blev inte rädd eller något!! Visst han kanske fick lite vatten i näsan första gången men det löste han utan problem! VI dök totalt 3 gånger och han doppa ansiktet själv två gånger! Utan att bli ledsen så det var verkligen toppen!!

Dock ville Lucas gå upp en 5 minuter innan vi slutade men det tyckte jag var helt okej! Så jag fixade honom och duscha honom sen när han var påklädd lämnade jag honom till pappa så fick han ta honom. Sen hann jag duscha och när jag var klar stack vi hem! På vägen hem så ringde Farmor och hon skulle komma på besök och passa även på att bjuda oss på lunch! potatissallad och rostbiff med bulle! Mums mums!! När hon sedan stack iväg igen efter lite lek med Lucas och mys med oss så la jag Lucas i hans säng! Charlie gick ut med Mulle och när han kom upp igen somnade han på soffan! När han sovit klart tog jag mig en lur och strax därpå vaknade Lucas! Hon kom så klart ner i soffan hos mig då och vi somnade igen! Resten av kvällen tog vi det lugnt och mös! Charlie var även iväg och tränade en runda!! Men sånt får man ju också ha tid med!! Imorgon är det dags för föräldragrupp igen så det är dags att lägga sig nu för att orka upp imorgon!! Lägger in en liten video på Lucas första dykning! Lite lång början då han inte ville titta på mig men det gör inget ju!!

Ha de så bra alla och sov gott!
Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar