fredag 26 mars 2010

Föräldragrupp och ett första möte!



Idag var vi uppe med tuppen vi skulle på föräldragrupp som började kl 10! Det blev en snabb frukost och iväg! Väl på mötet fick vi veta lite om kost och hälsa med mera! Sen pratade vi allmänt om hur vi själva gjorde med våra barn med matning och så! Nedersta bilden är jag och Lucas på föräldragruppen! Efter föräldragruppen så skulle jag träffa två tjejer jag pratat med på Familjeliv.se, Matilda 24år med sin son Jamie född den 6 november och Maria 27 år med sin dotter Moa född den 19 november! Vi tre (eller 6) skulle träffas idag för första gången för att lära känna varandra lite och ta en promenad tillsammans! Vi gick ner till hamnen och tog en fika på Espresso House! Mycket trevligt och mysigt! Vi pratade massor och berättade hur vi haft det under graviditet och sedan våra barn blivit födda!! Efter ca 3 timmar tillsammans var det dags för mig och Lucas att börja bege oss hemåt! Vi tog dock en liten snabbis in om H&M för att köpa någon extra pyjamas och strumpor till Lucas då han nu tydligen passar i 68! Där hittade jag jätte fina saker en superman pyjamas som han kommer passa i när han vuxit upp till att passa 74 sen två kortärmade heldressar med typ shorts längd på benen. En med tigger på och en tigger färgad! Så idag när vi la Lucas såg han ut som en liten halv tigger!! Som ni ser på bilden överst!

Kvällen var ganska lugn! Vi var och stor handla på Willys och passa på att handla fredagsmys! Det blev tacos till middag (super gott, eller hur Becca ;) ) sen lite godis för min del och glass till Charlie som efterrätt! Sen lyckades vi lägga Lucas redan halv tio! SÅ får hoppas det håller sig till iaf kl 5 imorgon!!

Nä nu ska jag gå och lägga mig jag också! Så jag får igen lite sömn förhoppningsvis!!
Vi hörs! Ha det bra!
Ciao Bella

3 kommentarer:

  1. Tiggerpyjamasen är jättefin. Tittade på den i veckan jag med. Köpte några på webshoppen till lillan i 86!!! upplever att pyjamas får man ha minst en storlek större än andra plagg. 74/80 börjar bli korta, och sen är det ju nån månad kvar tills sommaren är här

    Alltid kul att lära känna lite nytt folk. Det behöver man när man är hemma hela dagarna.

    SvaraRadera
  2. Ja den är jätte fin!! Gillar den annorlunda modellen på den!!

    Ja visst behöver man det!! Super viktigt!! Kram

    SvaraRadera
  3. Tacos är alltid välkommet :) Vi åt också tacos igår.. Hehe.. Längtar till imorgon.. Hehe

    Kram rebecca

    SvaraRadera