tisdag 13 april 2010

Det som skulle varit en lugn natt blev sjukhus besök..

Ja lilleman åkte ju som sagt hem till sin farmor och farfar och jag hade fortfarande ont i magen! Jag gick och la mig lite innan tolv och vaknade igen vid halv 4. Då hade jag riktigt ont i magen! Charlie sov fortfarande så jag ville inte väcka honom så gick in och la mig i hobby rummet. Väl där inne mådde jag jätte illa och hämtade en hink i fall jag behövde kräkas och visst behövde jag det! Illa mådde jag och ont hade jag. Så jag kollade upp mina symptom så då visade sig passa in på blindtarms inflammation. Jag ringde då sjukvårds upplysningen och frågade vad jag skulle göra. Dem skickade mig då vidare till Helsingborgs lasarett till kirurg avdelningen. Så då fick jag gå in och väcka Charlie och säga att jag var tvungen att dra till sjukhuset! Då hade klockan hunnit bli halv fem och han hade hunnit sova en 8 timmar iaf så han var inte så jätte trött. Vi var ju då tvungna att kolla buss tider och det tog ju ett tag innan den skulle gå så det fick bli att ringa taxi!! Då första tanken var hur jä*la dyrt kommer inte detta bli? Det gick på 150kr så det var inte SÅ farligt!! Men pengar som pengar!!

Väl inne så hade jag ju så fruktansvärt ont och jag kräktes fortfarande! Jag hade påse med i taxin om jag skulle kräkas! På sjukhuset iaf så blev jag vidare skickad till en sjuksköterska som skulle göra en massa prover på mig för att komma fram till vad det var för fel på mig! I flera timmar höll dem på med detta prover hit och prover dit. När klockan blev 2 på dagen ungefär så kom dem fram till att det var nog blindtarmen, och då hade dem tagit massvis med blodprover, röntgen och ultraljud!! Så när klockan sedan blev lite efter tre så körde sköterskorna Isabelle och Tulda ner mig till operationssalen! Där var två kvinnor som skulle operera mig, när jag blev inkörd i salen var där två kvinnor till som skulle vara med! De behövde även fråga om råd till en man så då ville han också vara med! Så totalt 5 stycken hade jag som var med och opererade mig! Väl omhändertagen på min första operation någonsin!! Jag vaknade sedan upp igen när klockan var runt sju och var jätte kissnödig! Så de fick köra fram sängen till toaletten så fick jag hjälp in, haha!! Sen lite senare kom Isabelle och Tulda och hämtade mig igen och körde upp mig till det rummet jag skulle vara i! Där somnade jag sedan en stund tills jag vaknade upp av att Charlie satt bredvid mig! Super glad blev jag av att se honom!!

Då var klockan väl 8 ungefär och jag blev glad av att se honom igen. Vi snackade en del och vid nio var han tvungen att gå för då var besökstiden över!! När han hade gått då tog jag faktiskt å la mig och sov, sen vaknade jag kl fyra på natten och hade ont så då kom de med lite tabletter till mig och jag mådde bättre igen! Sov vidare till sju ungefär och sedan vid 8 på morgonen kom frukosten och jag var super super hungrig och hade längtat efter att få äta mat!!

Sen hände inte så mycket på ett tag, jag halv sov och lyssnade musik på radion! vid halv två- två tiden så kom mamma och hälsade på och eftersom de sa jag fick lov att åka hem så fixade vi mig och stack hem till lägenheten så jag kunde duscha och packa lite kläder för att sedan åka hem till min svär familj och kurera mig där! Så nu ligger jag i soffan här och njuter framför tv:n och tittar på "17 Again" ! Nu ska jag avsluta detta skrivandet och dricka te och äta en bit kaka som Charlies morfar hade köpt med sig! Mums!

Vi hörs! Ska lägga in bilder från sjukhuset sen..ja jag har tagit bilder även där!! Vi ses och hörs!
Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Usch, detta låter inte skoj alls! Hoppas allt är bra och det ordnade upp sig lite.. Inte skoj med sjukhusbesök och verkligen inte operation! Ta hand om dig gumman. Jag har haft så mycket att göra själv så tiden då du varit ensam har gått så fort.. Men vi tar igen det :P sköt om dig.. pusspuss

    SvaraRadera