torsdag 15 april 2010

IDAG har det hänt!!!! :D

Wow asså!! Vilken dag!!

Dagen började med en lugn morgon som sedan blev följd av babysim på filbornabadet! Denna gången var det dock inte jag som badade med lilleman utan det gjorde farmor Barbro!! Mycket skoj hade dem i badet och Lucas är som fisken där i!! Lagom färdiga där sedan så drog vi oss hemåt och in om på McDonalds för lite käk!! Mums!! En timme efter vi kommit hem stack Barbro och hämtade Charlie!! Då sov Lucas gott på altanen i sin vagn efter gungade av mig!! Då jag nu piggare och gladare efter mycket sömn inte hade något att göra, så ville jag så klart att vi skulle hälsa på Charlies farmor Else för lite tekakor och mys!! Efter mycket om och men fick jag med mig Charlie på iden och vi två, Lucas, Barbro och Jim begav oss till Farmor Else!! Där fika vi, pratade lite och drack te så klart!! När detta var färdigt skulle vi till bilen men även in om Ica för Jims del!

På vägen hem hit så hade jag ont i min visdoms tand, då den bestämt sig för att växa ut lite nu och sitter och blåser upp kinden för det känns bättre då. Detta ser ju Lucas och jag börjar göra det på skoj mot honom!! Efter en stund hittar jag även på ett ljud till upp blåsningen och där har vi det!!!!! Det första RIKTIGA skrattet!! Han tycker det är så kul och jag å Charlie börjar skratta själv då vi är så glada och fascinerade!! Jag gör det igen och han fortsätter skratta! Även Jim och Barbro får chansen att höra det och vi är alla väldigt fascinerade över vad denna lilla pojke kan göra!!! Detta håller vi på med ett tag! Så pass länge att jag hinner få med ett litet skatt på film!! Nöjd!!

Ni kan inte ana hur kul detta är för en mamma när ens första barn skrattar (om ni inte själv är föräldrar)!! Men gud vilken underbar känsla!!

Kvällen avslutades sedan med massa bajs från Lucas och lite gröt matning! Sedan gav denna lille kille upp och skulle sova!! Det har även min stora kille gjort! Vill säga Charlie och jag ska nu joina honom var det tänkt!! Ahh vilken dag!! Hoppas ni haft det lika bra!!

Ha det super bra!
Ciao Bella (super glad mamma)

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, men så mycket disko är det inte nu för tiden. Totalt har/ska det vara 7-8 stycken denna terminen. Är ju fortfarande "byggare-boob" i späxet så fortfarande lite engagerad.

    SvaraRadera