lördag 10 april 2010

Oj, oj, oj..

Vad mycket man kan ha att göra ibland, fast man inte gör så mycket! Ett barn tar verkligen upp all ens tid!! Om man är själv vill säga! I torsdags så var ju jag och Lucas iväg och badade!! Vi hade som vanligt babysim!! Det var jätte trevligt och Lucas tyckte det var lika roligt och inte ännu mer denna gången!! Han plaskade och dök! Denna gången skulle vi dessutom släppa dem i vattnet och ta upp dem på ett annat vis! Läskigt men jag lyckades!! Vi fick även lära oss något som var ganska bra att veta - jo, man ska inte dyka fler gånger än månader gammal bebisen är! Så alltså får Lucas dyka max fyra gånger! Men sen ska man självklart känna efter hur bebisen verkar vara och om han vill dyka mer eller inte! Sen på eftermiddagen så kom Maggan hit!! När hon kom hit började jag med att lägga Lucas för han var verkligen så trött att han hade kunnat somna stående! Vilket var skönt för då var det ganska lätt att lägga honom! Sen så tog vi oss en fika med god god kladdkaka! Resten av kvällen kollade vi tv och snacka MASSA skit!! Men sen när klockan närmade sig elva så var det dags att lägga sig!! För att hinna sova nästan lika mycket som Lucas!!

Dagen där på (fredag) så var vi uppe tidigt! Åt en god frukost och Lekte lite med Lucas! Vid två tiden var Maggan tvungen att sticka hem och jag la mig och halv sov med Lucas!! Inte för att det gick så bra! För sömn blev det ingen!! Vid 6 tiden på kvällen kom Charlie hem och vi stack till Willys för att köpa vårt fredags godis! Sen blev det faktiskt Bellas burgare till middag (= jag som gjorde dem)!! GOTT! En riktigt fredagskväll! Lucas somnade ganska tidigt så både jag och Charlie var i säng vid tio tiden!! Eller lite efter!!

Idag har det inte hänt för mycket! Jag och Lucas har myst hela morgonen i bäddsoffan och sen var vi för ett tag sen ute och gick en skogsrunda så Lucas somnade i vagnen och Mulle skulle på och lukta på ALLT! När vi kom hem igen så sov Lucas fortfarande så jag har nu satt han ute på balkongen och han sover än!! Därför hade jag tid nog till att hinna uppdatera er något om vad som hänt i dessa dagar!! Mormor ringde även igår och ska antagligen besöka oss på torsdag nästa vecka!! Yeeii!! Så nu är onsdag och torsdag planerade!!

Nä nu ska jag se om jag hinner äta något innan lillen vaknar!! Ha de så bra så bjuder jag som sagt på bilder så fort jag kan! Hoppas jag kan få ut dem idag!!
Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar