onsdag 21 april 2010

Föräldragrupp och hemma mys!

Lilleman och jag - idag


Idag har vi varit iväg på föräldragrupp på biblioteket!! Dem skulle visa oss runt lite där och vi skulle ha lite mys stund inne i "Kulan" som var ett rum där dem hade lite leksaker och böcker som man kunde leka med. Fanns även utrymme till att komma in med eventuell stor vagn så det var bra tyckte jag! Sen vissa det sig att dem varje vecka typ har både sagostunder som sångstunder! Så man kanske får hålla ett öga på biblan hehe!
Vi fick även en bok av biblioteket som hette "De små barnens bok" som tydligen var ny för i år till nya barn. Om jag fatta det hela rätt! I boken finns visor, ramsor, bilder och annat smått och gott som de små barnen kan tycka är roligt att titta och lyssna på!

Utöver det så var jag ju tvungen att låna lite andra böcker (tycker om att låna böcker som har med Lucas att göra) så jag lånade bland annat: andra mosboken (där det finns tips på mosade rätter till Lucas), Skapa för de minsta (där det finns tips på leksaker du kan göra med saker du har hemma), Nam-nam (där det står om allt man behöver veta om ens barns matvanor från födsel till tonår). Sen lånade jag även en bok om mjölkfria favoriter! Den tänkte jag läsa lite i för att sedan skicka tips till Hannie som är lite känslig mot mjölk! Många av recepten i boken är nämligen även fria från soja, ägg och gluten. Så ska se om där finns något gott alternativ.

Kanske även finns något som vi kan tycka är gott! Vem vet!!

Nä, jag har fått igång ned packandet här lite idag också och ska väl fortsätta med det nu!! Är ju inte långt kvar tills vi flyttar nu!! Gött!!

Men vi får ha de bra!
Ciao Bella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar