lördag 1 januari 2011

Gott nytt år!!

Jaha då var 2011 här och denna månaden ska jag återvända till högskolan för att plugga mitt sista år!!! Känns skönt att jag äntligen ska bli färdig samtidigt som det känns tråkigt att behöva plugga igen. Det är dock bra eftersom arbetes möjligheterna blir mycket större när man har en utbildning men som sagt plugget är inte det roligaste. Plus att de flesta jag känner slutar nu i januari!! Så grattis till dem men tråkigt att dem försvinner!! Får väl skapa några nya vänskaper i år då också!!

Mitt nyårslöfte detta år blev att skärpa mig i skolan och verkligen ge järnet och bli klar!! Så jag slipper göra om något och bara kan sikta framåt!! Sen ska jag även umgås mer med mina vänner, vilket kan bli lite lättare nu när en del av mina nära vänner flyttar närmare oss i år och gör det lättare för mig att träffa dem!! Super bra!! Så ett stort plus i kanten till dem ;)

Men nu för att komma till vårt nyårsfirande. Det var ett mycket lugnt firande i år! Något jag inte alls är van vid! Men så är det väl när man har barn!! Iaf när de är så här små!! Vi var tre par här hemma hos oss (6 pers) och lilla Lucas förstås!! Vi hade välkomstbål med snacks och tre rätters middag!! Vi började med lite räkröra som Magda och My fixade till oss:

Vårt fina bord:
Tjejerna fixar:
Puss kalas:
Familjen alla "fyra" (bebis i magen)
Maina, Charlie, Lucas och Aneek:
Fina My och Maina:
Charlie och jag:
Magda, My och Jag:
Killarna:
På väg att äta:
Förrätt:

Sen var det dags för killarna att fixa huvud middagen så då passa vi andra på att sjunga sing star!! När killarna väl var klara blev det vildsvin med hasselbackspotatis och tre olika såser å sallad! Super mumsigt:

Killarna fixar huvudrätten:
Lucas å Aneek busar:
Sing star:
Lucas sjunger:
My girls:
Huvudrätt:
Vi äter:
Lucas får också smaka:
Efter middagen var alla super mätta och klockan började närma sig tolv!! Vi snacka skit, spelade "med vilda gester" som tjejerna var kick ass bra i!! Å vi vann självklart. Sen var det dags att fixa sig inför smällarna och vi trodde vi skulle få se riktigt många raketer här vid Gustav adolfs torg! Men till vår förvåning var det inte så många, men mycket fint med dem som vi såg!!

Som avslutning på kvällen gjorde jag efterrätt och vi åt en maräng och dajmdessert! Super gott och satte sig verkligen som ett lock i magen! Efter det var vi alla jätte trötta, förutom Lucas som nu hade fått en socker kick!! Men även han däcka till sist!!

Efterrätt:
Imorse var vi uppe lite i tio och Lucas var i full gång direkt, vad var det första han gjorde då kan man ju fråga sig? Jo, han gick upp och tände lampan i sovrummet! Som han nu når upp till! YEI!!
Å då var även vi klar vakna!! Lite bus på morgonen och sen upp för att väcka alla och göra frukost! Det blev då ugns bakade baguetter med alla dess tillbehör och te/kaffe!! Mums! Frukosten åt alla förrutom Aneek som fortfarande låg och sov under frukosten! Klockan blev sedan tolv och folket började röra på sig, alla gick hem och då däcka Lucas i bäddsoffan på ett kick! Å där sover han än!!

Frukost:

Slutet gott allting gott! Hur hade ni det då? Ha de bra! Ciao Bella

1 kommentar:

  1. ni ser ut att ha haft en finfin nyårsafton :)

    god fortsättning på det nya året!

    kram

    SvaraRadera