torsdag 17 februari 2011

Läkarbesök

Idag har vi börjat morgonen med ett besök hos vår barnläkare Zenita. Det är nämligen så att jag haft lite exem på mina händer och nu har Lucas fått exem på sin mage. Så vi var hos henne för att kolla upp det. Det visade sig då att det bara var vanligt exem som man kan få när man har torr hud. Och sen vi som har torr hud och exem får oftast värre exem när det är kallt ute. Så det kan se hemskt ut men det är tydligen inget som smittar eller så utan det finns här på vintertiden och sen försvinner det när det blir varmare. Självklart kan man ju göra allt för att förhindra det så vi har ju nu fått hydrokortison och mjukgörande salva mot våra exem. Så nu blir det till att smörja smörja smörja!!

Efter vårt läkarbesök gick vi då direkt ner till apoteket, köpte det vi skulle ha (plus en annan kräm jag blev rekommenderad mot torr torr hud) och sen gick vi hemåt. På vägen hem stanna vi dock till för att gunga lite på en motorcykel gunga. Sån som sitter fast i marken och det tyckte Lucas var kul. Sen fick han gå hem därifrån så när vi väl kom hem var Lucas mycket nöjd och ville precis som jag ha en macka. Så när våra mackor var slut, var även Lucas slut och han ligger nu och sover inne i vår säng. Han är dessutom ganska förkyld så det är skönt för honom att få vila extra nu.


Nä, nu ska jag ta tag i mitt skolarbete lite tänkte jag. Även om jag inte har någon ork, lust, eller vilja till det! Men önska mig lycka till så kanske det går bra! Ha de bra Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar