onsdag 24 augusti 2011

Mys och sömnad!

Idag så har jag fått en riktigt lång sovmorgon. Sov till halv elva! Helt fantastiskt att kunna göra det nu innan man måste upp typ 6 varje morgon för att dra till skolan. Ser inte fram emot det. Sen måste jag införskaffa lite nya kollegieblock och även en almanacka så jag kan hålla koll på allt som ska göras i skolan. Lika bra att få allt gjort nu sista terminen!!!

Sen så åt jag frukost och sånt mysigt och började fundera på vad jag skulle göra utav dagen innan det var dags att hämta Lucas. Det blev en mysig dusch tillsammans med Charlie, besök av svärmor och fix utav en pyjamas som snart ska levereras till lilla Tino. Sen cykla jag ner och hämta Lucas och låg i sandlådan när jag kom och grävde. Så söt.

När vi kom hem blev det klippning av lite tyg för att göra en långärmad tröja till Lucas. Innan jag blev klar där så blev det mat i form av falukorv och pasta, massa lek med Lucas och sen blev tröjan klar. När den ändå var klar på passa jag på att göra en egen designad mössa utav det tyget som fanns kvar från flodhäst tyget. Och den blev jätte söt på Lucas! Riktigt nöjd. Sen kan man alltid göra en fleece mössa som man kan stoppa in i mössan till vintern. Men det är bara en ide.





Nu håller Lucas på att göra sig i ordning för sängen och Charlie ska natta honom. Som vanligt har vi sagt godnatt sov vi gör vilket innebär "nanni", alltså natti fast på Lucas språk hehe. Så sött. Nä, nu ska jag nog fundera lite på vad jag ska sy härnäst! Blir kanske bara en vanlig tröja! Får se. Går ju mot lite kallare tiden nu så det är mer långärmat som gäller nu!
Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar