söndag 21 augusti 2011

Födelsedagsfest x2

Igår så var vi hos Carina och Nathaniel på 31 års fest som också blev 40 års fest då Rex fyllde år! Vi blev bjudna på god smörgåstårta. Massa skit snack var det här och där och drinkar hit och dit precis som det brukar vara. Men när klockan närmade sig tolv så gick jag hem samtidigt som Matilda för jag var så trött och hon skulle jobba idag!


Idag så gick jag upp vid 9 och kände mig hungrig, men så märkte jag att brödet nästan var slut så jag tänkte göra scones. Och mitt i allt så såg jag att mjölken var slut och då hade jag redan alla andra ingredienser i, så testade med en dl vatten och den blev så klart lite gegigare. Så jag stoppade ner dem i muffinsformar och kollade om det gick bra. Så när tiden var klar och jag fick smaka på dem! GUD VAD GOTT!! Så scones muffins är en klar hit enligt mig. Charlie har tyvärr drabbats av baksmälla idag, men han kom också hem vid 4 inatt så då får man ju skylla sig själv!! Idag har vi inga planer på schemat men vi lär väl få hem en liten Lucas från mormor och morfar och det ska bli riktigt mysigt! Även om det är skönt med barnfritt så är det skönt att få hem han också :D

Nä, nu blir det mer scones muffins! Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar