torsdag 3 juni 2010

Vänskap!

Nu börjar jag bli lite trött! Många av mina vänner bor på andra orter än vad jag gör och jag tycker att jag bjuder in och bjuder in mina vänner till att komma på besök, komma på fester eller annat skoj numera men jag blir aldrig bjuden tillbaka!! Det känns precis som att många av mina vänner bara skiter i att jag finns eller bara utnyttjar en och inte bjuder igen!!

Jag tycker att är man vänner och man blir bjuden hem till en flera gånger så kan det minsta vara att bjuda hem den som bjudit in en till en! Speciellt om man knappt träffas. Eller vad tycker ni?? Är inte vänskap meningen att man ska bjuda igen?? För om det inte är så här man ska tolka vänskap kan någon snälla då berätta för mig hur man ska tolka den för jag verkar ju trög i bollen!!

Ha de bra Ciao Bella

Ps bjuder på bilder sen idag då vi varit uppe på viskängen och myst med varandra!!




2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är att ju "vuxnare" man blir desto mindre gör man såna saker. kunde sakna studentlivet sjukt när allt var spontant osv, men nu är det väldigt sällan.

    Men övergången är inte lätt.... och det är inte lättare när man bor en bit bort från sina vänner heller.

    SvaraRadera
  2. Ibland blir jag förbannad på vänskapen. Jag har ju många av mina vänner i Svedala, sist så skrev jag bara i ett sms på lite skoj men ändå allvar. Jaha och när ska du komma upp och hälsa på mig?! ;). Till svars blir, jag är aldrig åt helsingborgshållet så det får bli när du är nere ngn gng. Vänskap ska vara likgiltigt. Man ska både ta och ge.

    Det är kanske lite svårare imed du har Lucas och inte så mycket pengar. Det kostar ju att åka till annan ort och att skaffa barnvakt. Så dom kanske tänker på dig också att du inte kan vara lika spontan längre. Prata med dina vänner och säg hur du känner.

    Du får gärna bara ringa och säga att du kommer hit på en te runda för såna spontan hälsningar ger jag till alla mina vänner, men får ingen tillbaka. Vill du vara min första :P

    SvaraRadera