lördag 5 juni 2010

Mys och bak dag!

Mys på gården
Min sötnos
Jag och Lucas
Pappa och Lucas
Pappa och Lucas gungar
Killarna spelar warhammer
Och spelar
Idag har varit en super mysig dag!! Vi började med att ta vars en dusch idag jag och Charlie!! Efter det gick jag ner med Lucas på vår gård då det var strålande sol på gräset nedanför! Så vi tog filten och gick ner och satte oss! Sen så passade vi även på att gunga jag och han. Efter ett tag kom Charlie också ner och då var han med och mös på filten, även han och Lucas tog och gungade lite innan vi gick upp igen! Lite efter tre tiden fick vi besök hemma av Matilda, Marcus och Robin! Killarna skulle spela warhammer och jag var sugen på att göra bröd så det blev två franskbröd (med matildas hjälp)! Gott värre var det! Alla gillade så 5 stjärnor till det brödet!!

Så här blev vår limpa, den andra åts upp!
Lite senare undrade Matilda om jag ville baka något mer då hon var sugen på att baka! Så det blev upp till Marcus lägenhet för att hämta jäst sen ner till oss igen så att Matilda fick baka lite till! Det blev ett par kanelsnäckor! Dock hade vi inte pärlsocker och tyvärr bidrar det tydligen en hel del till smaken!! Matilda tyckte inte det var dem bästa hon gjort men fullt godkänt! När dem varit här största delen av dagen så kom Rebecca på besök en stund! Vi var mitt uppe i vårt serie tittande men det störde inte henne! Så vi hann snacka ett tag men dock fick vi mest sagt när Becca skulle gå och det blev han vi stod och snacka i ca 30 min utanför dörren haha! Så kan det bli ibland! Mycket trevligt iaf!

Lucas busar
SÖT

Nä, nu sover lilleman sen ett par timmar tillbaka då han har varit i full gång idag och haft mycket bus för sig! Så nu är det väl snart dags för oss att sova! Dock kommer lilleman vakna om ca en timme och vilja ha mat så kanske inte lönt än! Hmm.. trött dock! Imorgon kommer farmor och hämtar Lucas då dem ska sno honom tills på söndag! Så imorgon ska vi ha Chill kväll här hemma med några vänner! Verkar inte bli så många men det gör det bara mysigare! Tänkte även dra in om Gallerix imorgon för att se om vi hittar några fina tavlor! KUL

Nä sov gott nu alla så hörs vi imorgon! Ciap Bella

Ps: Anna om du läser detta så säg till om ni behöver hjälp i lägenheten!! :D

2 kommentarer:

  1. Mycket trevlig pratstund :) Det får vi göra om, men kanske när det inte är så kallt ute :P

    Ha det så mysigt ikväll!!

    SvaraRadera
  2. Svar till kommentar: Rebecca det var ju inte så kallt efter en stund då var det bara mysigt och snacka!! Men ja göra om - lätt!! Tack desamma

    SvaraRadera