måndag 19 december 2011

Möblerat om sovrummet!

 För några dagar sen så tyckte jag att vårt sovrum behövde en förändring, så jag började ändra om och idag fixade jag nästan klart det. Så nu bjuder jag med mig av före och efter bilder.

(Before and after pictures of our bedroom, almost finished)


Så sängen är nu på andra sidan, garderoben har funnit sin plats på långsidan och bokhyllan mitt emot den. Huvudsaken är att vi inte längre sover direkt under fönstret och det är riktigt skönt. Tror vi alla sover bättre som vi har det nu. Visst dörren går inte upp helt, men det gör inget för oss. Det som saknas nu är en tavla på väggen ovanför våra huvuden och sen ska Lucas säng (som står bredvid bokhyllan just nu) tas ut också. Sen vill jag eventuellt ha en en fåtölj så man kan sitta i hörnan och läsa eller liknande. Komma undan en stund. Men får se hur det blir. Sen har i även köpt en rullgardin som ska sättas upp så att vi kan byta gardiner. Vi har nämligen köpt ett par vinröda (precis som vår fond vägg). Så nu kan vi vara i rummet under dagen också om vi vill. Känns inte bara som ett sovrum nu. 

(The bed is now on the other side and the wardrobe is standing net to the window on one side and on the other side our book shelve is standing. Also I’ve laid out a mat for a bit of comfort. But the room still needs a painting over the bed and perhaps a chair that one could read a book in, just to get away for a while. But I really like it and it’s a progress for making the room better. Now it doesn’t feel like a room we just use to sleep in but a room we can be in during the day as well.)

Oh, well. Nu ska jag sova hade jag tänkt. Ska upp och gå på intervju imorgon. Så ha de bra så hörs vi!
(Interview tomorrow, so im going to bed. Wish me Good Luck!!)
Ciao Bella

1 kommentar: