lördag 10 december 2011

8 December Julmarknad på Lucas dagis!

I torsdags så var jag och Matilda på Lucas förskola och hälsade på. De hade julmarknad där man kunde köpa lotter och vinna saker.Sen var där en tomte bod, med tomte. Dock gick inte vi in där. Där inne hade dem mys med kakor och annat. Där var vi inte heller, mer än att vi gick förbi. Nä, där ute höll vi oss och där visade Lucas oss runt.















 Sen var det dags för en lott och vi köpte två på de vuxna paketen och sen en för barn. Men första lotten vi tog på vuxna fatta inte jag var bara för vuxna, annars hade vi tagit två på barnpaketen. Men i vilket fall som så valde Lucas ut lotterna och vi vann en på de vuxna och en på barn.





 Då fick vi ju öppna för att se vad det var vi hade fått och Lucas fick ett par fina rack med bollar till och jag fick en liten kanna med en skål till som jag och Matilda sedan gjorde te i och drack upp. Perfekt kanna för 3 stora koppar. Om man nu vill slippa att göra tre olika koppar te på en kväll, men ändå inte vill ha MER än 3 koppar! Så där lagom liksom.



Som jag sa så gick vi sedan hem och gjorde te, men vi mös även till det med farmor Elses kanelbullar som bara är så där helt underbara. Smakar nybakade fast man värmt dem från frysen!! Nä, ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Så mysigt det ser ut med julmarknad på förskolan :) Kul att vinna lite presenter också! Kramar

    SvaraRadera