torsdag 20 oktober 2011

Svar på frågor och lussebullar!!

Först och främst ska jag bara svara på lite frågor som jag fått angående min inrednings smak eller stil!

Först när jag får frågan så tänker jag inte på att jag har någon speciell still då en inredare (ofta) rättar sig efter vad kunden vill ha i sin lägenhet/hus/rum. Men om jag ska säga vilken stil jag vill ha i mitt eget hem så är det ju väldigt blandat och jag gillar det mesta faktiskt men några favoriter är: rockigt/modernt/schabby chic och second hand som är favisar. Självklart älskar jag också Asien inspirerat, så som buddahs, trämöbler och lyktor m.m.


Här kan ni se några tips på vad jag anser är asien inspirerat :D







Jag skulle jätte gärna kunna tänka mig att jobba som inredningsarkitekt, men att tex studera i flera år till och ta studielån är inget jag är sugen på nu när jag är så nära slutet på min nuvarande utbildning, som för er som inte vet avslutas i januari!! Så än så länge ska jag försöka att gå små kurser och inreda hemma och hos vänner och sedan ta bilder på detta för att kunna visa folk. Jag hoppas att en dag kunna jobba som det och ha kunder som vill ha min hjälp att inreda där dem bor. Men än så länge så ska jag försöka att utbilda mig så mycket jag kan själv, genom böcker och kurser. Sen får vi se om jag hittar någon bra utbildning som kanske kan ta mig dit jag vill en dag. Så har ni bra tips på kurser eller liknande som JAG kan ta så säg till. Ni kanske till och med känner till en kortare kurs där man blir färdigutbildad och i så fall blir jag super glad! Så var inte rädda för att ge tips. Allt från bloggare till ja, vad som helst :D


För övrigt idag så har vi (Charlie, jag och Matilda) bakat lussebullar! Charlie gjorde degen och jag å Matilda formade bullarna så de var klara för ugnen. Sen gick jag och Matilda och kollade på en lägenhet hon SKA (har jag bestämt) flytta till!! Men ännu har hon inte fått 100% svar på att hon får den (då hon inte pratat klart med dem än) så snart får vi veta! Men då hon vill ha den och är etta i kön så lär hon få den! Och den ska jag få inreda :D :D :D Dock har ingen av oss direkt ekonomi för detta så det kommer nog ta ett tag, men träning ger färdighet :D Så det är lugnt! Bara kul! Sen när vi iaf kom tillbaka hem så var bullarna klara och vi tog oss en fika! Efter det la jag Lucas och när han somnat mös vi en stund till innan Matilda skulle gå! Super mysig kväll! GILLAS!!


Men nu är det tyvärr så att jag måste sova! Varit dålig i magen i några dagar nu också så får se hur morgondagen ter sig! Nä, sov gott å ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar