torsdag 6 oktober 2011

Migrän å sjuk!

Igår så fick jag världens jobbigaste huvudvärk - migrän!! Så då var det dags igen tänkte jag! Inte alls kul. Men det var inte så kraftigt i början så jag tänkte att jag ändå drog iväg till praktiken. Tyvärr klara jag bara av att vara där 1 timme innan jag var tvungen att dra hem!! Sen sov jag i 5 timmar när jag väl kommit hem. Hade dock en liten paus på ca 3 min när Charlie ringde å prata med mig, men somnade direkt efter det igen. Sen ringde klockan när jag skulle hämta Lucas på dagis. Så det var bara att pallra sig ut i solen (såklart det är sol när man är ljus skygg) och hämta honom, gjorde det hela snabbt så jag inte behövde vara ute i solen en massa då huvudet bara blev värre då. Väl hemma kolla vi film och mös, så att ha Lucas var bara mysigt och ganska lugnt. Han gnällde några gånger, men det gör ju barn så det fick ja leva med.

Idag var huvudvärken fortfarande kvar, och det brukar den aldrig vara, så jag kände att det var lika bra att stanna hemma en dag till för att vara på säkra sidan! Jag har även under dessa dagarna mått illa och varit snuvig och slö. Så jag hoppas jag hindrat ev smitta som jag var på väg att få också. Men vi får väl se hur det blir nu nästa vecka. Hoppas jag får hålla mig frisk hela praktiken. Man blir ju utsatt mot så mycket bakterier när man jobbar med barn. Men de är de viktigaste personerna vi har!! Jag lämnade iaf Lucas på dagis idag, men behövde inte hämta då hans farmor och farfar ville sno honom tills imorgon, då de ska åka utomlands då! Så de behövde väl fylla på sitt Lucas förråd hehe.

Imorgon ska jag iaf tillbaka till praktiken igen och jag känner mig mycket bättre. Dock inte helt okej än, mitt huvud spökar lite fortfarande, men jag hoppas en god natts sömn hjälper mot det. I övrigt har jag faktiskt jobbat lite idag med vad jag ska ha för aktiviteter de kommande veckorna och syfte och så med dem. Så det blir nog bra. Inte bara sjukling idag utan lite nytta i allt också! Ha de bra nu så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar