fredag 21 oktober 2011

Hemma men ändå igång!

Idag så har jag varit hemma! Mådde inte alls bra imorse när jag vakna och har sovit ca 2,5 timme nu mitt på dagen också!! Plus att jag har fått huvudvärk, men bara lite gran så inget migrän monster. Skönt!! Men nu vidare till något helt annat!!

Buddha altare!! Jag tycker det är så fint när man på en byrålåda eller liknande plats har ett litet buddha altare där man då har en Buddha så klart och sedan kanske lite ljus och kanske en fin tavla t.ex. på en Buddha. Men sen om man tror på läran om buddhismen tycker jag inte är något man måste bara för att ha en liten hörna eller ett ställe för honom. Han är ju underbar bara genom att finnas i rummet för er som inte visste det så betyder Buddha "en upplyst, en uppvaknad".

Några varianter av små Buddha hörnor/altare (bilder från google):



Något annat jag vill tipsa er som är muffinsälskare som jag är:
Detta är alltså en muffinsform som gör muffins till dig på ca 8 min. Du kan välja själv om du vill göra dem i form eller utan form! Helt fantastisk och nästa grej på min önskelista!

Nu är det dock så att det är fredagskväll och då är det fredagsmys som gäller och jag måste ha lite mat i magen!! Men ha de bra så hörs vi! Ciao Bell

1 kommentar:

  1. Den första bilden på Buddha altaret var verkligen jättefint :) Så vill jag också ha det på ett ungefär! kramar

    SvaraRadera