lördag 29 oktober 2011

Lucas och min lördag!

Idag har Lucas och jag varit hemma själva då Charlie jobbat på Ica idag, duktig som han är. Så vi har haft mys morgon sen kl 6 imorse. Vi sa först hejdå till pappa när han skulle dra vid 6.30 och sedan mös vi i soffan. Lucas kom igång och lekte direkt och hade massor för sig.

Lite senare på morgonen så prata vi med farfar Jim på skype. Lucas var lika glad och nyfiken som vanligt och kom igång och börja prata massa efter en stund. När han sen skulle dra till gymmet så prata jag med min mamma en stund istället. När jag var klar hade vi fruktstund jag och Lucas delade på två bananer! Gott. När klockan var lite efter 11 så somnade Lucas i mitt knä med huvudet på bordet, så det var bara att bära in honom till sin säng:

När Lucas vakna gjorde jag mat. Det blev oxpytt med stekt ägg och hackade morötter! Super gott. Lucas tyckte dock bäst om ketchupen. Aldrig sett en unge äta så mycket ketchup utan tillbehör. Blä.. Efter maten kände jag att Lucas var rastlös så jag bestämde att vi skulle dra ner till söderpunkten och kolla in Tingeling för att sedan dra in på barnens lekhörna där grävde med grävskopa, som Lucas absolut inte ville göra själv:
körde elektriska bilar:

och när vi gjort det drog vi hemåt och gungade på gården. Efter att gungat ett tag började vi plocka lite höst löv som snart ska bli en fin liten bukett här hemma tänkte jag:
Och för att avsluta får mysiga eftermiddag så blev det fika med kaka och te när vi kom upp och var lite små frusna. Super mysigt och följdes av lek och grinig son som nu ligger däckad på soffan.
Men mysigt har vi haft det förutom när Lucas varit trött och gnällig och det har varit en bra lördag. Jag har även hittat en kurs här i Helsingborg som jag vill gå så det ska bli riktigt kul om jag kommer in på den. Då är jag ett steg närmare mitt drömjobb :D

Nä, ni får ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Vilken mysigt lördag och vad smidigt det är med Skype! Har min lillebror i Bryssel så den används flitigt här hemma.

    SvaraRadera