tisdag 20 juli 2010

Nya kläder, vagn fix och Tupperware

Igår var jag och Lucas ute på äventyr med den nya vagnen! Vi har nu skaffat en lite mindre vagn, en så kallad sulky som vi igår var tvungna att fixa lite! Jag tvätta alla delar man kunde ta av från vagnen och vi gav oss iväg med vagnen för att pumpa däcken!! Vilket gick jätte bra!! Det roliga med den är att handtaget man håller i kan man höja och sänka kan man säga! Så det är bra om man vill ta upp mindre plats på bussen :P

När däcken var färdiga så gick vi in på Lindex för att kolla sommarrean för att hitta lite kläder till Lucas! Han växer snabbt känns det som då han redan har stl 80 i kläder! Känns som det bara var igår han passa i 52/56, den första storleken han hade!! Vi hittade massa roligt iaf! Lite för mycket faktiskt så vi fick kolla igenom och välja det vi gilla bäst! Blev ju bara kortärmat och shorts då det var sommarkläder vi var ute efter!! Massa fint blev det och nu var tanken att vi skulle hem igen. Men då gick vi för bi affären som heter Tingeling! Där inne har dem massa snyggt till inredning bland annat och jag bara älskar deras tavlor, vasar, fat, blommor, bröd korgar ...ja allt dem har där inne!! Så blev stående en stund där med Lucas i famnen då han inte ville sitta i vagnen! Så nära var jag på att köpa något men hejdade mig i sista sekund och lämna allt och gick hem!

Nu var det dags för Lucas att sova! När vi kom hem märkte jag hur trött lilleman egentligen var så la honom i sängen och tio sekunder senare hade han somnat! Lilla sötnos! Kan inte vara lätt att gå i affär när man är liten! Nåja! Han sov och jag började laga mat! Klockan närmade sig fem och då skulle Charlie vara hemma ungefär så då tänkte jag ha maten färdig! Dock kom han först halv sex så jag började äta så länge! Hade dock inte hunnit långt innan han kom hem så det blev middag tillsammans!! Efter maten vaknade Lucas och han blev glad över att se pappa men åkte direkt ner i ett rosa bad med mig! Som sagt lite mys på kvällen blev det innan Lilleman skulle sova igen!! Jag var först nere om i affären och handlade lite extra som behövdes hem!! Kvällen avslutade jag och Charlie med att se senaste True Blood avsnittet och sen föll vi pladask mot kudde och somna!! Inte alls fel!
Imorse skulle Charlie upp vid 5 tiden och jag vaknade av att han helt plötsligt sprang upp ur sängen!! Lite rädd blev jag nästan, trodde det hade hänt något! Men det var lugnt så jag somna om!! Vid halv 8 vaknade Lucas och skulle leka massa på mig! Mycket störigt då mamma ville sova! Men vad gör man..upp å hoppa blev det och dagen har än så länge gått ut på att leka leka leka!! Har dock hunnit med att dammsuga lite och plocka undan idag vilket kändes som det behövdes!! Nu har jag precis haft en kvinna över som heter Ann-Sofie som berätta lite för mig om Tupperware!! Ja tro det eller ej men jag ska börja sälja lite tupperware och ha lite T-partyn! Så bäst för er vänner att ni dyker upp eller ordnar partyn ni vill jag ska hålla i hehe!!

Men tills dess så får ni ha de bra så länge så hörs vi! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar