lördag 3 juli 2010

Idag var en bra dag :D

Glass med Anna!


Slippar fönster!
Grekisk mat jag fick när jag kom dit :D

Idag har jag haft M&B fritt!! Man och barn fritt :D Det var trevligt!
Jag stack ner till storasyster i Malmö och hjälpte till att renovera där nere! Fixade fönsterna i deras nya lägenhet! Den är jätte fin och ett bra ställe för ett barn att leka kurragömma då där är många rum!! Så när Lucas är på besök hos moster så kan de leka massor! Plus att där var många lekplatser i närheten!! Mycket trevligt! Där var jag ett tag tills vi begav oss för att äta glass innan jag skulle hem igen!!

Dagen gick jätte fort där nere och det var mysigt att träffa min älskade syster!! Vi ses inte så ofta nu då de har mycket att göra! Men snart så :D

Nu sitter jag och väntar på att Charlie ska komma hem! Och Lucas som Charlie hämtat hos farmor och farfar där han varit under dagen och busat!!

Vi ska äta tacos nu ikväll! Ska bli gott och mysigt!! Nä nu ska jag kolla vidare på guldkompassen som går på fyran! Ha de bra! Vi hörs Ciao Bella

6 kommentarer:

  1. Måste bara fråga hur du/ni får er Lucas till att somna själva? hur har ni gått till väga? har en dotter som inte somnar utan att ammas till sömn och hon är 7 ½ månad gammal?!

    SvaraRadera
  2. Jag slutade amma när Lucas var ca 4½ månad!! Kanske ska du försöka släppa det så att hon inte känner behovet av att ha dig nära när hon somnar! Om det är så hon är van vid att det går till så kommer det behövas varje gång hon ska somna! Alla processer med att få bebisar att sova själva kan ta lite tid! Men ger du dig f*n på att det ska fungera så kommer det! Just nu är Lucas lite sån att han behöver någon hos sig innan han kan somna helt! Jag brukar hålla honom stilla intill mig med napp i munnen så somnar han! Sen bär jag ner honom i sin säng! Men vi har alltid låtit Lucas sova i sin säng! Det vi gjorde i början (som ni kan prova) var att ge honom sitt sista mål i sängen!! Så att han låg och fick extra mjölk i sängen! Sen somnade han ganska lätt! Ni kanske kan testa att ge henne välling i sängen till en början och se om det fungerar! Annars får ni testa er fram så kommer ni hitta ett sätt som fungerar just för er dotter!! Lite nyfiken nu, vad heter din dotter? Har du blogg? Mvh Bella

    SvaraRadera
  3. Min dotter heter tova :D nej tyvärr har jag ingen blogg finns inte tid till de då vi bor på stor bondgård fullt med djur... // Lisa

    SvaraRadera
  4. Okej se där! Vad trevligt! Men hoppas det funkar bättre med lilla Tova snart då!! Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Var det någon speciell anledning att du slutade amma eller du kände inte att du ville amma längre?

    Jag är i valet att sluta amma men hon tar inte nappflaska och hon äter inte hela måltider ännu vilket gör det svårt för mig att sluta...

    Vi har många vaken perioder på nätterna när hon vill ligga och sutta på bröstet som en napp typ... Hon tar ju inte nappen heller :(

    Usch det börjar bli lite krävande känner jag men får försöka ta itu med det kanske till helgen...

    //Lisa

    SvaraRadera
  6. Lucas ville inte ha napp från början heller men ge nappen i en period HELA TIDEN så kommer hon ta den!! Resten får du jobba på så kommer det ge med sig! Hon kommer inte låta bli att äta heller så ge flaska hon kommer dricka om hon är hungrig!! Du kan trycka in lite i munnen som hjälp!!

    Jag sluta amma då jag var inne på sjukhus två dagar och mjölk produktionen var inte lika hög efter plus att han bara fått flaska då så kände ja kunde sluta!! Lycka till kramar

    SvaraRadera