onsdag 20 oktober 2010

Lucas å mamma dag nr 2

Idag har jag och Lucas haft ännu en underbar dag tillsammans! Vaknade som vanligt vid 8a och då skicka vi iväg ett mess till både Charlie och Emma. Godmorgon sms till Charlie och till Emma var det frågan om vi skulle leka idag alla fyra! Till svar från Emma verkade det som att det inte fanns tid till att leka idag men sen så kom ett nytt besked som visade sig att det fanns lite tid över för lite lek. Så för att först fräscha till oss så tog jag och Lucas ett bad här hemma och tvätta oss ordentligt. När vi var klara med det blev det frukost och mys i soffan. Väl där efter var det sen dags för lunch för Lucas och han fick i sig lite drikki innan vi stack upp till viskängen för att möta Emma och Leon för lite "playtime". När vi kom upp var vi först så vi började gunga tills dem kom. Sen var det tråkigt och vi kollade in allt annat som fanns på lekplatsen! Det gick tom. att gunga lite i den stora gungan tillsammans. Men det var en kort stund de.

När vi lekt ett tag började det regna och vi bestämde oss för att gå hem till Emma och Leon för att umgås lite mer. DÄr fick vi hälsa på Tjorven - deras hund - som Lucas var mycket förtjust i, Tjorven var också mycket förtjust i oss vilket gjorde att han sprang mot Lucas många gånger som bakade ganska snabbt då han blev lite rädd, men inte så rädd att han inte slutade vara nyfiken på Tjorven och skulle fram igen var på detta repeterades om och om igen tills Tjorven inte fick vara med mer utan fick gå in på "sitt rum".

Då Leon vanligen inte brukar vara så tuff när han leker med Lucas så misstänkte jag att det skulle bli samma nu, men till allas förvåning så gick det hur bra som helst! Han tyckte bara Lucas var kul nu och han gick även fram och gav mig saker hela tiden. Så det var en super duper bra stund tillsammans och det gick hur bra som helst! Även Lucas trivdes jätte bra då det fanns massa leksaker han aldrig lekt med förut ju! Så klart! Vi avslutade vår stund tillsammans med att ta en kopp te/kaffe och barnen delade på en banan och drack vatten. Sen började Lucas ge upp då han bara sovit ca 15 minuter tidigare under dagen! Så då bar det hem för oss!

När vi kom ut regnade det så då var det bara att sätta på regnskyddet på vagnen och jag fick dra på mig min regnkappa. Så var det inte mer med det!! På vägen hem gick jag inom konsum där jag köpte lite mer bröd och något gott till mig själv! Då hade Lucas redan somnat och låg och "snarka" i vagnen. När vi kom hem fick han sova vidare och jag satte igång Svanprinssesan. Jag hade redan börjat se på den imorse när vi mös i soffan men ville se klart den nu! Super mysigt! Efter ett tag tog jag upp Lucas och han fick sova vidare på mig!! När filmen var slut kolla jag vidare på annat då jag inte ville väcka Lucas! Sen bestämde jag mig för att lägga honom i soffan ändå och där sover han nu vidare. Snacka om att vara trött! Han har kollat upp ett par gånger men ändå sovit vidare!! Mysigt!!


Ikväll kommer Charlie hem så då ska jag mysa järnet med honom! Annars blir väl kvällen som vanligt med lite mys, mat och läggdags!! Ha de bra Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar