måndag 9 januari 2012

Första dagen på jobbet!!

Idag så har jag avklarat min första dag på mitt nya jobb. Jag har en underbar kollega som heter Charlotte, sen har jag en till kollega som jag ännu inte träffat. Idag har vi i alla fall inhandlat massor med material som vi behöver till förskolan, så vi har bland annat varit på IKEA idag och handlat. Det som är det roligaste med att vara med och starta en ny förskola är just den här processen innan och att vi själva (jag och mina kollegor) får välja hur vi vill forma förskolan tillsammans, hur det ska se ut och hur vi vill jobba med barnen. Ja, det är verkligen jätte kul det här. När vi var på IKEA så passa jag även på att köpa två paraplyer till oss och två nya böcker till Lucas som handlar om de olika gosedjuren som finns att köpa på IKEA. Jätte fina böcker med super fin illustration. Jag har även fått jobb dator idag så jag känner mig riktigt proffsig nu :)

När jag kom hem idag så mötte jag Lucas och Charlie i hissen, då var de på väg till simhallen för att bada så jag fick en stund för mig själv när jag kom hem vilket faktiskt var riktigt skönt. Jag började nästan direkt sätta mig med min nya dator och skriva lista på saker vi köpt idag så vi har koll på allt. Så från att gå från jobb till att sätta mig och jobba lite här hemma haha. Ja, så kan de bli. Vad gäller vår lokal som vi ska vara i så är de försenade med den och det är lite störigt då barnen kommer och hälsar på redan på fredag och de kommer antagligen inte hinna börja förrän på onsdag, som senast i alla fall. Så vi hoppas på att åtminstone ha ett rum klart! 

Ikväll har jag lagat mat och sitter nu och kollar på filmen som går på tv3 som bara är så bra. Sen sitter jag även och kollar på klockan så jag inte lägger mig för sent haha. För övrigt så sover Lucas (inne på sitt rum) så förhoppningsvis slipper jag pill i håret och örat inatt när jag ska sova. 
Nä, nu ska jag se klart filmen innan det är dags att sova så jag orkar ännu en dag på jobbet! Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

1 kommentar:

  1. sv: ja vi kom in på Ramlösa montessori.
    Börjar 13 feb.
    Har kommit in på en till ska nog snacka med dom först innan jag bestämmer mig men lutar åt ramlösa. Fast tycker chefen där är lite underlig.. Men personalen verkade bra och dom var flexibla med inskolning m.m så de var positivt :) Var de inte där Lucas gick förut? Vad tyckte ni om dem?

    SvaraRadera