onsdag 2 november 2011

Urinvägsinfektion = Antibiotika!

Jaha, då har jag för första gången i mitt liv lyckats få urinvägsinfektion!! Och jag ska säga dig att det är det tråkigaste, jobbigaste och något man helt enkelt ska göra allt för att slippa!!!!! Så framöver ska jag försöka dricka så mycket jag kan och orkar varje dag för det är tydligen lösningen för att slippa UVI. Tranbärsjuice har jag fått höra ska hjälpa och göra det bättre snabbare, så får väl köpa hem det och se hur det smakar :S

Så idag har jag först varit hos en sjuksköterska som tagit prov på mig och sen pratat med en läkare som känt på min mage och kollat ev symptomer så att det inte var en värre variant av UVI. Vilket det inte var TACK GODE GUD!! Så nu har jag fått antibiotika som heter Penomax som jag ska ta 3 tabletter varje dag i 5 dagar! Det kosta var dock att där var 3 tabletter till fyra dagar och 2 tabletter till en dag :S Så jag vet inte hur dem tänkt haha men får ta två idag och tre de andra dagarna! Jätte tråkigt är det iaf och jag har ju då fått en ny vän nu - toaletten.

För denna dumma UVI gör ju så att man måste gå på toa hela tiden!! Så är ni av med mig finns jag där haha!! Nä, nu ska jag gå och dricka! Ha de bra Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar